Löne-/HR-konsult till spännande kund i Stockholm

Löne-/HR-konsult till spännande kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren lönespecialist som vill arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö? Stockholmsmässan söker nu en driven och noggrann lönespecialist/HR-administratör som självständigt vill ansvara för löneberedningen och samtidigt bidra till utveckling av löneprocesserna.

OM TJÄNSTEN
Som Löne-/HR-konsult hos vår kund kommer du att ansvara för hela löneprocessen för ca 200 anställda. Rollen innebär inte bara praktiskt lönearbete utan också en möjlighet att utveckla och effektivisera våra löneprocesser. Du blir en viktig del av vår verksamhet genom att bidra till en smidig och korrekt hantering av löner samt stödja medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor.

Uppdraget är ett konsultuppdrag via Academic Work på 100% och pågår från januari 2025 till februari 2026, med placering på kontoret i Älvsjö.

Arbetsuppgifter


* Löne- och semesterberäkningar för cirka 200 tjänstemän
* Hantering av pensioner, försäkringar samt årsskifteshantering
* Rapportering till Collectum och andra försäkringsbolag som Skandia och Avanza
* Administration och registrering av anställningsavtal, intyg och AGI
* Utläggshantering samt rapportering av statistik till berörda myndigheter
* Support och rådgivning till medarbetare och chefer kring lönefrågor, kollektivavtal och lönerevision
* Genomföra introduktionsutbildningar för nyanställda kring lön, förmåner och rapportering
* Enklare HR-administration, såsom uppdatering av HR-dokument och onboardingprocesser


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom lön
- Har minst 3-4 års självständigt lönearbete, där du ansvarat för helheten från ax till limpa.
- Har minst 3 års erfarenhet av att tolka kollektivavtal
- Har mycket god administrativ förmåga
- Har god systemvana och har förmåga att snabbt lära sig nya system

Det är meriterande om du har
- Grundläggande kunskaper i lönerelaterad bokföring
- Erfarenhet av att arbeta med Agda Lön
- Erfarenhet av tidrapporteringssystemet Medvind

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Noggrann
- Lösningsorienterad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 23 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

21 november 2024