Löne- & HR-koordinator sökes till internationellt försäkringsbolag

Löne- & HR-koordinator sökes till internationellt försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en Löne- & HR-koordinator till ett internationellt försäkringsbolag. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start snarast. Har du ett starkt intresse för siffror och har tidigare erfarenhet inom löneadministration? Då är detta ett uppdrag för dig!



Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du ansvara för lönebearbetningen för cirka 135 medarbetare, främst för anställda i Sverige men också i Norge och Danmark. I nuläget är lönearbetet outsourcat, vilket innebär att du som löneadministratör är första linjens kontakt mot vår löneleverantör. Du kommer att ansvara för att samordna och förbereda löneuppgifter och säkerställa leveransen av lönefiler. Du kommer att vara kontaktperson till de anställda gällande alla frågor som rör lön, tidrapportering, utlägg, ledigheter etc. Samt genomföra de rapporteringar som är kopplade till lönehanteringen. Vidare uppdaterar och underhåller du bolagets HR-system.

Rollen kommer också att innebär att arbeta med vårt erbjudande så som pensioner, förmåner och lönerevisioner, det för att stötta HR Manager i arbetat inom ersättning och förmåner. Vid lönekartläggning och lönerevision är du behjälplig att ta fram underlag. I rollen som Löne-& HR administratör kommer du att vara en del av ett härligt HR-gäng som består av ytterligare tre personer och rapportera till HR Manager.



Din profil
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll inom löneadministration och har god förståelse för flödet inom lönehantering. Du skall ha ett starkt intresse för siffror och noggrannhet är en naturlig egenskap hos dig. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig efter rådande situation och hjälper till där det behövs. I rollen som Löne- & HR-koordinator kommer du ha mycket kontakt med företagets medarbetare, chefer och även externa parter, därför är det viktigt att du är pedagogisk och tydligt i ditt sätt att kommunicera.

Vi söker dig som har:

- Utbildning inom ekonomi eller personal/lön
- Goda kunskaper inom löneadministration
- Tidigare erfarenhet från att ha jobbat med förmåner och pensioner
- Goda redovisningskunskaper
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Meriterande är att ha jobbat med löner mot något av de andra nordiska länderna


Ytterligare information om tjänsten
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-6471630. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 2 augusti 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024