OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nerikes Brandkår Sista ansökningsdag: 2009-05-17 Nerikes Brandkår är ett kommunalförbund där sex kommuner samverkar om gemensam räddningstjänst. Då en av våra anställda går i pension söker vi nu en medarbetare på heltid till vår administrativa avdelning. Som löneadministratör kommer du att arbeta med löner för c:a 350 personer. Vi använder Hogias ekonomi- och lönesystem. I arbetsuppgifterna ingår även en del löneadministrativt arbete som att lämna lönestatistik, handlägga reseersättningar och att skriva arbetsgivarintyg. Du kommer också att samarbeta med vår personalhandläggare. I tjänsten ingår också att stödja ekonomiavdelningen främst när det gäller arbete med kund- och leverantörsreskontror. Inom kort kommer vi att införa elektronisk fakturahantering. Utöver detta förekommer viss telefonpassning. Vi söker dig som har gymnasial utbildning samt har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen. Erfarenhet av arbete i Hogias lönesystem är meriterande. Du har också grundläggande kunskaper inom redovisning. Har du dessutom erfarenhet av arbete med löpande redovisning är det meriterande. Som person är du strukturerad, noggrann och effektiv. Du har integritet, är social och har god servicekänsla. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För mer information om Nerikes Brandkår kan du gå in på vår hemsida www.nerikesbrandkar.se. Välkommen med din ansökan via e-post!
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalsekreterare Kristina Lood
019-20 86 53
Vice brandchef Anders Larsson
019-20 86 71
Brandman Mathias Johansson
070 397 86 20
Brandinspektör Mattias Ermanbrix
019-20 86 69
Vice brandchef Ulf Smedberg
019-20 86 62
Brandinspektör Per Lindgren
019-20 86 74
Personalsekreterare Kristina Lood
019-20 86 53
Vice brandchef Anders Larsson
019 20 86 71