OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren ekonomiadministratör till vårt växande assistansbolag.
Huvudsakliga uppgifter
I rollen som Ekonomiadministratör på Monument Assistans AB är ditt huvudansvar löne- och sjuklönehantering. I dagsläget hanterar vi löner för cirka 500 anställda varje månad. Ditt uppdrag är att genomföra lönekörningen från början till slut. I detta ingår semesterberedning och uppföljning av semesterlöner. Vidare hanterar du lönetillägg/löneavdrag såsom milersättning, utlägg, reseräkningar, föräldraledighet och eventuella förmåner.
Sjuklönehantering innebär att du på månatlig basis genomför sjuklönersättningsansökningar gentemot kommun i enlighet med LSS-lagstiftningen. Du följer även upp ansökningarna genom kontakt med kommunerna samt bistår dem vid förfrågan om kompletterande underlag.
Du kommer, utöver lönekörning och sjuklönehantering, vara behjälplig med övrig administration såsom att hantera personalrelaterade försäkringar (t.ex. arbetsskadeförsäkring och sjukförsäkring) samt ansvara för myndighetsrapportering.
Du kommer vara delaktig i att ge våra anställda och kunder support gällande lönefrågor och allmänna ekonomiska spörsmål. Du kommer också vara med och utveckla och förbättra administrativa processer och rutiner.
Rollen passar dig som är
Noggrann och arbetar effektivt och strukturerat. I tjänsten ingår samröre med anställda och kunder vilket innebär att du bör trivas med social kontakt och att ge god service. Du är ambitiös och får saker att hända. Du är ansvarstagande, du tar ansvar för dina uppgifter och säkerställer utförande av hög kvalitet. Du är flexibel. Det är viktigt att du kan acceptera och se möjligheter i förändringar samt att du kan stötta upp där behov finns och att du tycker om att arbete mot gemensamma mål. Du är resultatorienterad, lösningsorienterad och självständig.
Med fördel har du kunskap i Office-paketet, särskilt Excel, samt god systemvana, gärna Crona Lön. Ett krav är att du har erfarenhet av löneadministration sedan tidigare inklusive kunskap kring semesterberedning, sjuklönehantering, kollektivavtal och för området relevant lagstiftning. Meriterande är vana av myndighetskontakt. Har du erfarenhet från LSS-branschen, specifikt från arbete med Personlig assistans, ser vi det som en betydande fördel.
Tjänsten kräver att du är flytande i svenska språket och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi erbjuder
En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation med högt i tal och nära till skratt. Du erbjuds varierande (flexibla) arbetstider. Du kommer ha placering på vårt huvudkontor i Lund i en omväxlande och positiv miljö. Tjänsten är på heltid (100%). Monument Assistans AB har kollektivavtal.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Ansökan görs endast externt via länken nedan. Vi tillämpar löpande rekrytering så tycker du att det låter spännande så sök tjänsten redan idag.
Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar - på riktigt. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.
Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra och kvalitativ assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.
Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och såklart en generös friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Hos oss får du möjligheten att växa!