OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Löne- och Ekonomiassistent, som kommer arbeta nära tillsammans med REHOBOT Hydraulics ekonomiavdelning.
Arbetsuppgifterna inkluderar primärt:
Löneadministration
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI)
Momsdeklarationer
I övrigt att vara behjälplig inom ekonomiavdelningen
Inom ditt arbetsområde ligger även vissa controller-uppgifter. Vi vill att du har goda Excelkunskaper och datorvana. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta i producerande företag och gärna i affärssystemet Monitor G5.
Kunskap och utbildning inom löner är ett krav. Vi ser vidare att din engelska är god eftersom du kommer att interagera med utländska kunder och leverantörer, samt våra egna bolag i Storbritannien, Tyskland respektive USA.
De personliga egenskaper vi söker är en förmåga att kunna arbeta både självständigt, såväl som i team. Du är ansvarsfull och har en förmåga att lösa problem. Givetvis är du en positiv person med känsla för kommunikation, noggrannhet och metodik.
Tjänsten utgår från en heltidsanställning, men anpassning till deltid kan eventuellt göras efter individuell överenskommelse.
Ansökningar behandlas löpande. Tillträdesdag efter överenskommelse.
REHOBOT Hydraulics AB tillhör REHOBOT-koncernen. REHOBOT AB är ett framgångsrikt svenskt industribolag med verksamhet i sex dotterbolag: REHOBOT Hydraulics AB (Eskilstuna), REHOBOT Rotex AB (Göteborg), Simson Power Tools AB (Hofors), Simson Power Tools GmbH (Frankfurt, Tyskland), REHOBOT Ltd. (Birmingham, UK) och REHOBOT Inc. (Chicago, USA). Inom koncernen finns även industrifastighetsbolag. Koncernens huvudsakliga verksamhetsområde är utveckling, tillverkning och försäljning av högtryckshydraulik, men vi är även verksamma inom legotillverkning av svarvade detaljer i stora serier.