Löne- och ekonomiassistent till Bildupphovsrätt/Bus på Södermalm, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vi söker nu en löne- och ekonomiassistent på heltid till Bildupphovsrätt Sverige/Bus som är en ekonomisk förening som samlar in ersättning för upphovspersonernas räkning när deras verk används i olika sammanhang. Varje år går cirka 70 miljoner kronor tillbaka till de konstnärer, fotografer och tecknare som arbetar med att skapa verken. Pengar som möjliggör att ny konst kan skapas. Läs mer om Bildupphovsrätt på www.bildupphovsratt.se.
Är du en erfaren löne- och ekonomiassistent som drivs av att arbeta brett och vill ta nästa steg i din karriär, läs vidare!

I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att självständigt sköta löner och leverantörs- och kundreskontraflödet för tre organisationer. Du kommer att rapportera till chefen för administration samt ingå i ett team bestående av elva medarbetare.

Detta är en rekrytering och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Bildupphovsrätt/Bus är belägna på Hornsgatan i Stockholm och har kollektivavtal med Unionen.



Arbetsuppgifter:
Du kommer arbeta med hela processen av leverantörs- och kundreskontra samt 30-tal löner och avvikelserapportering med arbetsuppgifter som inkluderar;

• Leverantörsreskontra – registrering och betalning av fakturor
• Kundreskontrahantering – fakturering, kontering och inbetalning
• Löpande bokföring – registrering av underlag, avstämning inför månadsbokslut
• I samarbete med administrativ chef ta fram underlag inför årsbokslut samt kontinuerlig dialog med revisorerna
• Kontrolluppgiftshantering till Skatteverket
• Administration av ersättningar och medlemshantering


Din bakgrund:
Vi söker dig som har goda kunskaper och dokumenterad erfarenhet av leverantörs- och kundreskontraflödet samt löner. Vi ser även att du har vana av att göra enklare avstämningar inför bokslut.

Som person är du prestigelös och serviceinriktad och är van vid att självständigt planera och prioritera din arbetsdag. Vidare har du ett högt driv och engagemang samt en förmåga att snabbt lära dig nya arbetsuppgifter.

Vår kund arbetar i Visma och det är starkt meriterande om du har god vana av att arbeta i Excel.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Camilla Jonsson på telefonnummer 08 – 545 28 304 eller camilla.jonsson@avanzera.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 mars 2018

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


21 november 2024