Löne- och ekonomiassistent till Otsuka Pharma Scandinavia AB

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

Otsuka grundades i Japan 1921 och är ett familjeägt företag med 40 000 anställda över hela världen.
Otsuka Pharmaceuticals är det femte största läkemedelsföretaget i Japan och nummer 21 i världen. Huvudkontoret för den europeiska organisationen ligger i London och centralt i Stockholm ligger det nordiska huvudkontoret för Otsuka Pharma Scandinavia AB.

Otsuka Pharmaceuticals har utvecklat läkemedel på den japanska marknaden sedan 1946 med filosofin,
Otsuka - people creating new products for better health worldwide
.
• Creating innovative products through our own ingenuity
• Supporting human health and well-being
• Contributing to people around the world

Otsuka Pharma Scandinavia har ca 60 medarbetare, varav ca 25 st sitter på Stockholmskontoret som är placerat på Birger Jarlsgatan nära Stureplan.

Företaget bygger en organisation för att axla framtidens utmaningar och möjligheter.

Är du en person som alltid försöker göra ditt bästa, föredrar öppenhet, vill jobba i team för att nå framgångar och utmanar gamla sanningar? Iså fall kommer du trivas hos Otsuka.



Arbetsbeskrivning / Work Description

I rollen ingår ansvar för löneadministration för ett 60-tal medarbetare samt att vara kontaktperson gentemot lönebyrån. Du hanterar även pensioner, förmåner och tjänstebilar och annan administration kopplat till HR och lön. Du kommer arbeta gentemot både HR och ekonomiavdelningen. Inom ekonomi kommer du hantera administration av leverantörsreskontran samt ansvara för avtalshantering. Du kommer även vara behjälplig på ekonomiavdelningen i övriga ekonomiuppgifter.

Din profil / Your profile

Du bör ha minst ett års yrkeserfarenhet av lönehantering. Om man har erfarenhet av nordiska löner är detta meriterande. Vi värdesätter även grundläggande kunskaper inom ekonomi. Att ha mycket god administrativ förmåga och känna ansvar för att hålla god ordning är krav för tjänsten. Det är också viktigt att vara duktig på att kommunicera då man har många interna och externa kontakter. Vidare ser vi gärna att man har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Övrigt / Other

Tjänsten är en projektanställning på 2 år på heltid och ska tillsättas senast 1 oktober 2014. Vi erbjuder dig en tjänst med goda villkor och med ett centralt läge.

I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse. Om du tycker att tjänsten låter intressant, så är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på vår hemsida www.inhouse.se Vi vill ha din ansökan senast 4 augusti 2014.


Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 juni 2014

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


21 november 2024