Löne- och HR-administratör

Löne- och HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Löne- och HR-administratör, 75 - 100%, för ett graviditetsvikariat.

Om företaget
Byggfabriken är en gammaldags järnhandel i modern tappning som specialiserar sig på material och inredning för hållbara och genuina miljöer. I sortimentet finns ett stort utbud av nytillverkade originaldetaljer för tidstypisk renovering både interiört och exteriört i linje med stilhistoriska perioder från sekelskifte till funkis.

Med vår samlade kompetens och erfarenhet, genomgående hållbarhetstänk och omsorgsfulla egenproduktion är vi med och driver byggnadsvården framåt. Välkommen in att botanisera bland våra beslag, lampor och linoljefärger eller besök någon av våra fyra butiker.

Dina arbetsuppgifter
Byggfabrikens löne- och HR-administratör ska vara föräldraledig i 12-18 månader och då behövs en vikarie. Tjänsten kan anpassas till allt mellan 75 och 100%.
Jobbet innebär att sköta all lönehantering till företagets ca 60 anställda, varav de flesta är tjänstemän. Löneprogrammet är Kontek och Pyramid används för övrig ekonomi. Därutöver gäller det att kunna svara på uppkomna personal- och HR-frågor. När möjlighet finns så stöttar man även till med övriga uppgifter på kontoret, såsom fakturahantering och registreringar.
Du kommer att ingå i en liten grupp bestående av tre personer, varav de andra två jobbar med övriga ekonomiuppgifter på företaget.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som är en van löneadministratör. Du har jobbat med löneregistreringar och -utbetalningar. Att stötta och hjälpa personalen i personalfrågor är något som inte är främmande för dig. Har du dessutom jobbat i Kontek är det en stor merit.
Du är en engagerad och flexibel person som trivs med att jobba i ett team där man hjälps åt.

Information och kontakt
För mer information eller frågor kring tjänsten kontakta Catharina Holgersson på 0721-83 99 82 eller Sebastian Strömberg på 0721- 83 99 85

Tillträde kring 1 december.

Sista ansökningsdag är 12 november.

Tjänsten är ett graviditetsvikariat som sträcker sig över 12-18 månader.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 12 november 2022

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024