OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter en serviceinriktad administratör som vill vara med på vår spännande tillväxtresa!
Vilka vi är
Avensia är ett ledande expertföretag inom modern handel. Vi implementerar systemlösningar, optimerar e-handel och utvecklar digitala strategier som gör våra kunder ledande inom sina marknader. Vi är stolta över att räkna många välkända varumärken som våra kunder - bl.a. LYKO, Kjell & Company, Filippa K, NA-KD och Coop.
Vår kultur
Att jobba hos oss innebär mycket frihet och möjlighet att växa med ditt ansvar. Vi är ett dynamiskt och snabbt växande företag där mycket spännande saker händer hela tiden. Våra kunder säger ofta att vi är roliga att arbeta med. Det beror antagligen på att alla våra anställda, utöver sin starka kompetens, är mycket engagerade i, och genuint intresserade av, våra kunders verksamhet. Vi tror starkt på att en bra arbetsplats leder till bättre resultat och är därför fast beslutna om att upprätthålla en sund work-life balance.
Rollen
I rollen som Löne- och HR-administratör hos oss stöttar du såväl vår ekonomiavdelning som vår HR-avdelning. Du kommer att ha en tudelad roll men ditt huvudsakliga fokus kommer ligga på administration och hantering av löner, och andra ersättningsaspekter, för samtliga medarbetare anställda inom Avensia´s svenska verksamhet. Du kommer därtill vara behjälplig med enklare bokföringsgöromål och personaladministrativa arbetsuppgifter.
Arbetsbeskrivning:
Upprätta och skicka detaljerade lönebesked till samtliga medarbetare baserat på uppgifter i tidsredovisningen
Ta fram betalningsfiler
Upprätta arbetsgivardeklarationer, kontrolluppgifter och årssammanställningar
Upprätta underlag till myndigheter och andra eventuella ”stakeholders”
Diverse enklare bokföringsuppgifter kopplade till de svenska bolagen inom Avensiakoncernen
Vara en drivande kraft i interna rekryteringsprocesser när det kommer till att koordinera möten, genomföra referenstagningar samt administrera tester
Inom HR-avdelningen ansvara för administrativa uppgifter såsom upprättelse av anställningsavtal samt allmän löpande personaladministration
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid att du, utöver att vara noggrann och strukturerad i ditt arbete, samtidigt är serviceminded och flexibel. Vidare har du:
minst 5 års erfarenhet av att administrera tjänstemannalöner
erfarenhet av att arbeta med arbetsrätt, bokföring och personaladministration, t.ex. avtalsskrivning
vana av att optimera och förfina arbetsprocesser
en fallenhet för koordinerande arbete
vana av att initiera sociala kontakter då du kommer agera spindel i nätet i våra rekryteringsprocesser
god kommunikationsförmåga både skriftligt som muntligt, i såväl svenska som engelska
erfarenhet av att hantera rörliga löner är meriterande
Anställningsform: Heltid
Var: Lund