OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PartnerTech Karlskoga AB har en av Sveriges modernaste anläggningar för avancerad mekanisk tillverkning och är en del av Permec Group. Kärnan i verksamheten är bearbetning och tillverkning av produkter för försvarsindustrin och fordonsindustrin. Denna unika kompetens och erfarenhet drar vi nytta av för kunder inom allt fler industriella områden där höga krav ställs på en hög förädlingsgrad. Vi jobbar kontinuerligt med att ha rätt kunskap och kunna hantera komplex bearbetning i svåra material.
Produktionen är uppdelad i avdelningar svarvning, fräsning och montering. Maskinparken består av ett 80-tal CNC-maskiner samt övrig utrustning.
Vi som arbetar på PartnerTech Karlskoga AB anser att resultat skapas genom engagemang, kunskap, förtroende och samarbete.
PartnerTech är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001
Som Löne- och HR administratör kommer du i huvudsak stötta avdelningen i administrativa uppgifter både inom ekonomi och HR, det är en bred roll som kan komma att utvecklas över tid.
Du kommer ingå i en avdelning med idag fyra personer och rapporterar till bolagets Ekonomichef.
Din främsta arbetsuppgift kommer att vara hantering av underlag för löneprocessen för både våra kollektivanställda och tjänstemän. Vi använder oss idag av extern löneleverantör. Du supporterar både chefer och medarbetare i deras löneadministrativa frågor samt ansvarar för att lagar och kollektivavtal efterföljs. Andra förekommande uppgifter inom HR kan vara löpande personaladministration, arkivering, månadsstatistik och diverse praktiska uppgifter i olika företagsgemensamma aktiviteter.
En mindre del i tjänsten kommer också innebära löpnade bokföring samt månadsvisa rapporter och avstämningar till Ekonomichefen.
Vi arbetar i det personaladministrativa systemet Agda och vårt eget affärssystem Monitor. Vi strävar efter att ständigt utveckla och effektivisera våra administrativa flöden och processer och ser dig som en del i det arbetet.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att påverka arbetets utformning och din personliga utveckling inom Lön- och HR-området.
Erfarenhet och egenskaper
Du som söker har relevant utbildning för tjänsten. Dessutom har du några års erfarenhet av att arbeta med löneadministration och du har goda kunskaper i Officepaket. Har du arbetat med Agda och Monitor är det meriterande.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap.
För att du ska trivas och lyckas i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, serviceinriktad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är en person som trivs med att både arbeta självständigt och att samarbeta i och utanför ditt team. Du drivs av att lära dig nya saker och ta egna initiativ. Du har förmågan att planera din tid väl och du tar stort ansvar för dina uppgifter.
Välkommen med din ansökan och urvalet kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner:
Helen Palm Danielsson, Ekonomichef helen.palm.danielsson@permec.se
tfn. 070-795 03 03
Lars Berglund, Unionen lars.berglund@permec.se
tfn. 070-656 55 71