OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Dellner is a Swedish company with more than 80 years of experience in the rail industry. The company serves all the world's leading train builders and operators by providing durable, reliable, and innovative products and services. Dellner offers full Train Connection Systems including couplers, gangways, hatches, dampers, and crash management systems, complemented by superior after-sales care and support. The company's headquarter is in Falun/Vika in Sweden, with a global network of subsidiaries, branches, and agents. Dellner has a strong presence worldwide, and the 1200 employees are located through 22 subsidiaries. Dellner Couplers is, since 2019, 100% owned by EQT.
För dig som lockas av att verka i en global verksamhet som präglas av öppenhet, entreprenörsanda och professionalism är Dellner helt rätt bolag. På Dellner lägger vi stor vikt vid kompetensutveckling och eftersträvar alltid att kunna erbjuda möjlighet till vidareutveckling inom organisationen. Att samarbete och social samvaro är viktigt råder det ingen tvekan om och vi arbetar aktivt med våra värdeord i fokus; Respect, Action, Joy och Team. Vi erbjuder ett spännande arbete inom en hållbar bransch i en modern företagsmiljö. Omgivningarna bjuder på fina möjligheter för lunchträning antingen i naturen eller i företagets egna lilla gym.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en vikarie till vårt HR-team. Ditt övergripande ansvarsområde är beräkning av lön för HQ i Sverige inkluderat hantering av förmåner, pensioner, försäkringar, sociala avgifter, skatter och tjänstebilar. Vi ser gärna att du hjälper oss med våra riktlinjer och rutiner och ser till att dessa uppdateras och är förenliga med lagar och avtal inom området.
I din roll är du systemansvarig för vårt nya HR-system och det ingår även vanligt förekommande administrativa HR-uppgifter såsom frågor om anställningsavtal och med det följer interna kontakter med våra anställda.
Uppdraget avser ett föräldravikariat med start omgående eller enligt överenskommelse och beräknas pågå till februari 2024.
Din profil
Vi tror att du är i början av din karriär och vill fortsätta utvecklas inom lön- och ekonomiområdet och som har ett intresse för HR-frågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och dina drivkrafter. Du kommer att arbeta i en koordinerande funktion mellan HR och ekonomi. Där kommer du att ha många kontaktytor både internt med chefer och medarbetare samt externt med samarbetspartners och andra aktörer.
Du är van och tycker om att arbeta självständigt. Du är serviceminded och genom din kunskap vinner du förtroende inom organisationen kring frågor som rör ditt område. Du kan själv prioritera bland dina arbetsuppgifter för att uppehålla en god servicenivå gentemot organisationen. Då koncernspråket är engelska krävs en god kommunikationsnivå både muntligt och skriftligt i såväl svenska som engelska. Du har god förståelse och vana att arbeta i olika datasystem.
Ansökan
Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Vi arbetar löpande med urvalsprocessen så skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten söker du via: www.clockworkpeople.se. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Lundgren på jennifer.lundgren@clwork.se eller Olivia Sandberg på olivia.sandberg@clwork.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera