OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löne- och kontorsadministratör
FCG Swedish Development AB (FCG Sweden) är ett konsultföretag som bedriver projekt i hela världen inom internationellt bistånd med en årsomsättning om drygt 100 MSEK och 20 anställda på kontoret i centrala Stockholm. FCG Sweden är helägda av FCG Finnish Consulting Group Oy (FCG Group). För mer information om vår verksamhet och projekt; https://www.fcg.fi/en/contact-us/global-offices/#fcg-sweden.
Som löne- och kontorsadministratör tillhör du ekonomiavdelningen som idag har 5 anställda och du rapporterar till Ekonomichefen (CFO) i FCG Sweden. Du har ett huvudsakligt ansvar för lönekörningar inkl pensioner och andra HR-relaterade arbetsuppgifter som ansvarig för avstämningar gällande försäkringar, hantering av friskvårdsbidrag, sammanställning av årsarbetstid, intro- och avslutschecklistor mm. I rollen ingår även att vara kontaktperson internt för FCG Swedens IT-leverantörer, telefonabonnemang/växel och leverantörer av andra kontorstjänster. En del av rollen är också att stötta ekonomiavdelningen genom att hålla koll på leverantörssammanställningar och avtal, vara back-up för hantering av leverantörsfakturor och även genom att utföra enklare ekonomiska och/eller administrativa uppgifter för vår projektorganisation vid behov.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kontorsadministration och lön/HR-frågor och en grundläggande ekonomisk utbildning. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav för att kunna utföra jobbet. Vi ställer också stor vikt på personliga egenskaper.
Anställningen är en heltidstjänst med start omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· HR:
o Ansvar för löner
o Ansvar för sammanställning av årsarbetstid/årsplan
o Hantering av friskvård
o Stöd till VD med ex underlag för lönerevision, information om jämna födelsedagar mm
o Stöd vid rekryteringar med ex framtagande av introduktions- /avslutningschecklistor, beställning av dator/telefon mm
o Ansvarig för årliga avstämningar rörande försäkringar
· Kontorsadministration
o Kontaktperson för leverantörer av kontorstjänster (städ, larm, materiel mm)
o Kontaktperson för IT
o Kontaktperson fr telefonabonnemang och växel
o Inventeringar och inköp av kontorsmaterial och förbrukningsvaror till köket
o Återvinning
o Underhåll av kontorsmaskiner
· Ekonomi
o Back-up för hantering av leverantörsfakturor
o Ansvarig för sammanställning av leverantörer
o Vid behov utföra enklare ekonomirelaterade uppgifter för projekt
o Kontroll och uppföljningar av projektkassor
Kvalifikationer och erfarenhet:
· Ekonomisk utbildning
· Tidigare erfarenhet av lön, kontorsadministration och ekonomi
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (affärsspråk)
Personliga egenskaper:
· Social och utåtriktad
· Initiativtagande
· Prestigelös – villig att jobba både högt och lågt
· Hög integritet och god kommunikativ förmåga
Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsplats kombinerad med ett attraktivt paket med extra lediga dagar, marknadsmässig lön och kollektivavtalsförhandlade villkor.
Välkommen med din ansökan till cv@fcgsweden.se så snart som möjligt. Vi träffar och utvärderar kandidater löpande. Sista ansökningsdag 25 april.
Kontaktperson: Frida Lanshammar, frida.lanshammar@fcgsweden.se, +46 70 677 84 04
Vi undanber oss vänligt men bestämt alla kontakter från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.