Löne- och personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Vill du vara med och utveckla arbetet inom löne- och personaladministration där hög servicenivå och utveckling av verksamheten står i centrum? Söker du nya utmaningar på en bra arbetsplats? Vi söker nu två vikarierande löne- och personaladministratörer till Ale kommun, där du erbjuds ett arbete med stort eget ansvar, goda utvecklingsmöjligheter och mycket trevliga kollegor!

ARBETSUPPGIFTER
Som löne- och personaladministratör ansvarar du för lönehanteringen i Ale kommun, vilket innebär att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag. Du kommer också att stödja chefer i olika former av lönefrågor. Arbetet innehåller också lag- och avtalstolkning, rimlighetsbedömningar, stöd och service.

Personalsystemet vi använder är Personec P och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i detta system.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du är van att arbeta självständigt och har en god förmåga att ge mycket bra service. Vidare ser vi att du har god samarbetsförmåga och klarar av arbete under tidspress. Vi tror att du är en noggrann person, som är van att ta stort ansvar, arbetar strukturerat och är en van dataanvändare. Vi hoppas också att du har intresse för att vilja använda lönesystemet på ett optimalt sätt, och gärna kommer med förbättringsförslag.

Du har någon form av löneadministrativ utbildning eller har arbetat några år med löne- och personaladministration. Meriterande är om du har erfarenhet från lönehantering inom de kommunala avtalen och intresse av systemförvaltning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Cederlund, rekryteringskonsult Wise Prof
0702-43 74 45
HR-chef Anne Gunnarsson
0303-33 07 07
Löne- och personaladministratör Lena Kristiansen
0303-33 07 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Personalenheten
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Föräldraledighetsvikariaten sträcker sig t o m 2017-08-31 respektive 2018-01-31.
  • Publicerat: 28 oktober 2016

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6, 44980, Alafors
ALAFORS, 44980

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024