OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Prodiem AB är ett kompetensföretag specialiserat inom ekonomi- och löneområdet.Vi har tre verksamhetsområden: konsulter, rekrytering och outsorucing.Vår vision är att vi skall vara ledande på uppdrag inom ekonomi och lön och vara kunders och kandidaters första val. För fast anställning hos oss behöver vi nu anställa en löne- och personalassistent.Under ditt första år hos oss kommer du att vara uthyrd till en av våra kunder, ett fastighetsbolag beläget i Stockholms innerstad, Medborgarplatsen.Efter ditt uppdrag kommer du att arbeta på vårt kontor med lönehantering till våra kunder i vår outsourcingverksamhet. Under din uppdragstid kommer du att tillsammans med en kollega ansvara för vår kunds löne- och personaladministration.Vår kund arbetar i lönesystemet Hogia Lön+. Exempel på arbetsuppgifter är: .Ansvara för lönehanteringen för ca 200 anställdas löner, både tjänstemän och kollektivanställda..Tolka tillämpligt kollektivavtal för att säkerställa lönehanteringen..Upprätta anställningsavtal..Supporta chefer och anställda i löne- och personalfrågor. .Hantering och beräkning av semesterskuld och semesteruppdatering..Hantering av bl a bokföringsunderlag och underlag för skattedeklaration till ekonomiavdelningen..Uppdatera information om anställda samt registrering av nyanställda..Deltaga vid förhandlingar..Sedvanlig statistik..Kontakt med försäkringsmäklare..Utfärda arbetsgivarintyg..Rapportering till försäkringskassan samt sjukstatistik. Du har adekvat utbildning och minst tre års erfarenhet av att arbeta med lönehantering.Vi ser gärna att du har arbetat med breda lönehanteringsfrågor inkl viss personaladministration.Det är mycket meriterande om du har arbetat med Hogia Lön. Vi behöver dig som vill anta utmaningen och växa tillsammans med oss.Förutom att du tycker om att arbeta med lönehantering söker vi dig som har personlighet, är drivande och ambitiös.Du har ett glatt och positivt sätt där ingenting är omöjligt.Vidare ser du ett arbete med kvalitet som framgång för utveckling. Tjänsten, som inleds med provanställning, är en tillsvidareanställning och skall tillsättas så snart som möjligt, gärna i mitten av mars 2006.E-posta därför in din ansökan snarast till oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134