Löneadmin med inriktning mot personalredovisning

Arbetsbeskrivning

Löneavdelningen inom Astra Tech ansvarar för att ge hjälp och support i lönerelaterade frågor till chefer och medarbetare samt att upprätta, hantera och utveckla system och rutiner inom löneområdet.Avdelningen ansvarar också för en del av den interna personalredovisningen samt uppgifter som företaget förser myndigheter och andra externa intressenter med.I arbetet använder vi främst tidredovisningssystemet Personec time samt HR- och lönesystemet HR-plus.ARBETET INNEBÄR löneadministrativt arbete samt personalredovisning.Det löneadministrativa arbetet består av avstämning av inlämnade tidsuppgifter samt utbetalning och justering av ersättningar och avdrag.Du kommer också att arbeta med lag- och avtalstolkning inom löneområdet.Inom personalredovisning kommer du främst att arbeta med redovisning av statistik och personalekonomiska nyckeltal samt löneanalys och marknadslöneinformation. VI SÖKER DIG som har högskoleutbildning inom HR eller ekonomi med erfarenhet av löneadministrativt arbete.Du är noggrann, serviceinriktad och har dokumenterat intresse för arbete med datorbaserade system samt statistik.Eftersom arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, förutsätter vi att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ASTRA TECH AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 mars 2007
  • Ansök senast: 21 mars 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010