OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Atlas Copco är en världsledande leverantör av produktivitetshöjande lösningar för industrin.Produkterna och tjänsterna sträcker sig från luft- och gaskompressorer, generatorer, gruv- och anläggningsutrustning, industriverktyg och monteringssystem till relaterad eftermarknad och uthyrning.Med huvudkontor i Stockholm, Sverige, når Gruppen fler än 160 marknader globalt.Mer information finns på www.atlascopco.com.
Tillträde snarast.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för hela löneprocessen för 130 tjänstemän på huvudkontoret och rapportera till HR-chefen samt ingå i HR-teamet.
Arbetet omfattar:
.Lönehantering för 130 tjänstemän inklusive bonushantering
.Bokföring och avstämning av löner och sociala avgifter mot ekonomisystemet
. .Kontakter med myndigheter som Försäkringskassan, Skatteverket, SCB
.Reseräkningar
.Personalstatistik
.Hantering av Expatriaters ersättningar
.Personaloptioner
Lämplig bakgund
Vi söker dig med minst gymnasieexamen och gärna med löneadminstrativ
KY-utbildning.Två års erfarenhet från löneadminstrativ tjänst är ett krav.
Det är viktigt att du kan hantera hela löneprocessen självständigt och att du trivs med det.Vi har dock support på löner via ett lönecenter i Örebro.Du bör vidare ha goda kunskaper i engelska och Officepaketet, speciellt Excel.Meriterande är erfarenhet av lönesystemet HR plus men inget krav.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är positiv och engagerad, som trivs med administrativa arbetsuppgifter och som tycker det är roligt att arbeta med löner och lönerelaterade arbetsuppgifter.Du trivs med att arbeta självständigt och ta eget ansvar.Du är noggrann och ansvarsfull samt har en stor servicekänsla.