OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Shanar vård och omsorg söker en engagerad och noggrann löneadministratör för att stötta våra chefer i lönearbetet! Är det du?
Hur ser din arbetsdag ut?
I ditt uppdrag som löneadministratör arbetar du konsultativt och stödjande mot chefer och administratörer ute i verksamheterna. Du hanterar löpande arbetsuppgifter inom löneområdet. Det handlar om att bearbeta, administrera, rapportera samt utbetala löner. Även andra arbetsuppgifter inom löneområdet kan bli aktuella utifrån vilka behov som uppstår. Vi jobbar som ett team och stöttar varandra på enheten.
Vem är du?
För att trivas med arbetsuppgifterna som löneadministratör behöver du ha viss erfarenhet av lönearbete och gärna av vårt HR- och lönesystem Fortnox.
Du ska vara trygg i att arbeta i system relevanta för rollen. Du har kännedom av våra kollektivavtal och kan jobba utifrån det.
Att du är noggrann, lösningsorienterad och tycker om att ta dig an och lösa problem, är egenskaper som vi värdesätter för denna tjänst. Som person behöver du vara samarbetsorienterad och ha en förmåga att ha personalansvar. För att lyckas bäst i rollen tror vi också att du är stabil och bibehåller ett gott humör vid lönekörning.
Dina kunskaper och tidigare erfarenheter
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning samt någon form av längre teoretisk påbyggnadsutbildning inom löneområdet, eller som har förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Kunskaper i Officepaketet, lönesystemet Fortnox och tidigare erfarenhet som löneadministratör är en nödvändighet och har du även arbetat med webblösningar är det meriterande.