OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan!
Ledningsstaben stödjer hela kommunkoncernen och har en samordnande roll inom funktionerna ekonomi och styrning, HR, kommunikation, utvecklingsstöd och ärendehantering och utredning.
Beskrivning
Kils kommun är en enda förvaltning.
Vi är indelade i fyra sektorer och två staber. Ledningsstaben har uppdraget att stötta chefer i kommunen med lön, HR, ekonomi, upphandling, kommunikation, IT mm. Vi jobbar med att ständigt utveckla våra arbetssätt. Vi söker dig som kan se andra perspektiv, utmana invanda arbetssätt och få det att fungera i praktiken.
På HR i Kil är vi 13 personer. Det inkluderar lönehantering, pensionsadministration, vikarieförmedling, två HR-konsulter och just nu en projektledare med uppdrag förändring av äldreomsorgens processer. Gruppen löneadministratörer är en liten tajt grupp där alla har sina egna ansvarsområden men stöttar och hjälper varandra vid behov. Vi lär oss nya saker hela tiden och jobbar med att förenkla och anpassa våra processer till verksamhetens behov.
En av våra fyra löneadministratörer har valt en annan karriär och vi söker hennes ersättare.
Arbetsuppgifter
I den här rollen ingår både löneadministration och systemförvaltning av minst ett av våra två lönepåverkande planeringssystem. Vi söker dig som har jobbat med löneadministration och systemförvaltning. Vårt personalsystem är Visma Personec P. Har du erfarenhet av Time Care och kan arkivregler är det ett plus.
Du som har den här rollen kommer förutom löneadministration att få arbetsuppgifter som gränsar åt det personaladministrativa hållet som t ex arkivhantering. Du bör kunna eller vilja lära dig att göra blanketter och hantera information på vårt intranät och ha talang för att utreda enklare frågor kring lön eller HR. Att svara på frågor från chefer och medarbetare tillhör vardagen, så du behöver vara bekväm med att förklara saker i organisationens arbetsgrupper när det behövs. Beroende på din kompetens och erfarenhet kommer vi att fördela uppgifter inom gruppen.
Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen behöver du ha lägst gymnasial utbildning med inriktning löneadministration eller skaffat dig erfarenheten på annat sätt. Vi vill att du har jobbat med löneadministration några år. Det är meriterande att du har erfarenhet av systemadministration.
På den här arbetsplatsen ser vi olika åsikter och personligheter som en tillgång. Vi vill helt enkelt veta vad du tycker om saker för vi kompletterar och tar tillvara varandras kompetenser. På HR i Kil bjuder vi på oss själva, räknar med att få skoja med dig och bli skojade med. Humor och självdistans är viktiga egenskaper för att klara jobbet. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Villkor
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.