OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Enheten för löneadministration ingår som en av fyra enheter i Ekonomiavdelningen och har som huvudsakligt uppdrag att ansvara för löneadministrationen inom Sveriges Domstolar. I uppdraget ingår också att ansvara för utbetalning av ersättningar till nämndemän m.fl., granskning av rese- och utläggsräkningar, personalstatistik samt vara ett administrativt stöd till förstärkningsstyrkan. Enhetens uppdrag innebär mycket kontakter med domstolarna och med andra externa intressenter.
Ekonomiavdelningen ansvarar utöver löneadministrationen för Sveriges Domstolars finansering, budgetering och redovisning. Avdelningen svarar vidare för uppföljning, analys och prognostisering av Sveriges Domstolars ekonomi och verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör som trivs med ett arbete som innebär ett stort eget ansvar, mycket kontakter och där du ingår i ett team som arbetar tillsammans för att lösa uppdraget. Som löneadministratör kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom löne- och reseräkningsadministration. Du kommer att vara kontaktperson mot olika domstolar och ansvarar för hela flödet i lönearbetet med bl.a. avtalstolkning, direktrapportering i lönesystem och handläggning av löneärenden etc. I arbetsuppgifterna ingår också omvärldsbevakning inom det löneadministrativa området och att redovisa skatter och arbetsgivaravgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker:
•Har minst ett års erfarenhet av löneadministration
•Har goda kunskaper i ett eller flera större lönesystem
•Har goda kunskaper om lagar och avtal som rör det löneadministrativa området. Erfarenhet av Villkorsavtal/Villkorsavtal-T är särskilt värdefulla.
Du har en hög servicenivå och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter, är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du måste också vara noggrann, ansvarskännande och ha förmåga att prioritera. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping. Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70