OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneenheten söker en LÖNEADMINISTRATÖR
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.
OM TJÄNSTEN
Hallstahammars kommuns löneenhet är organisatoriskt placerad under kommunstyrelseförvaltningen. Löneenheten hanterar och bearbetar kommunens alla löner och löneutbetalningar (totalt c:a 2000 löner) varje månad.
Som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen. Anställnings- och lönerapportering i Personec P utgör en stor del av uppdraget. Du ansvarar för att genomföra löneberäkningar och stämmer av att inkomna uppgifter är korrekta. Du registrerar nyanställd personal och ansvarar för att arbetsgivarintyg och andra intyg upprättas. En viktig del i uppdraget är att läsa och förstå gällande avtal.
Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i kommunen mot vilka du har en stödjande och rådgivande roll och du håller i internutbildningar. Även externa kontakter med bl a försäkringskassan och kronofogdemyndigheten ingår. Du kommer också att arbeta med vidareutveckling av rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på löneenheten samt delta i avdelningens gemensamma uppföljnings-, planerings- och utvecklingsarbete.
Övriga stödsystem som används i organisationen är:
- Time Care schemaplanering
- Time Care Pool vikariehantering
- Personec utdata för statistikuttag
- Personec förhandling
- WinLas anställningstidsbevakning
KVALIFIKATIONER
Formella krav:
- Gymnasiekompetens
- Någon form av eftergymnasial utbildning inom löneadministration som arbetsgivaren bedömer lämplig.
- Arbetslivserfarenhet, gärna av löneadministrativt arbete
Färdigheter:
- Datorvana samt goda kunskaper i Office-paketet
PERSONLIG PROFIL
Vi söker dig som:
- Tar egna initiativ och kan arbeta självständigt
- Har god samarbetsförmåga och kan kommunicera med andra på ett lyhört sätt
- Är serviceinriktad, lugn och tillmötesgående
- Är anpassningsbar och flexibel utan att kompromissa med kvaliteten
- Är positiv, ansvarsfull, plikttrogen och lojal
- Är strukturerad och noggrann och tycker om att arbeta metodiskt
- Intresse för utveckling av rutiner och arbetssätt och du är bekväm i rollen som internutbildare
Vi ser gärna att du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och kommunala avtal samt erfarenhet av praktisk löneadministration från det kommunala området och erfarenhet av Personec P. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vid den personliga profilen.
FACKLIG KONTAKT
Eva-Lena Verner, Vision, tel 0220-240 39
UPPLYSNINGAR
Lämnas av Ragnhild Victorin, administrativ chef, tel 0220-240 32
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan till kommun@hallstahammar.se eller till Hallstahammars kommun,
734 80 Hallstahammar senast 2014-06-19.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Karl Henrik Gustafsson
0220-242 70
Lärarförbundet Caroline Lund
073-647 28 17
Enhetschef Annika Talvitie
0220-24470
Vårdförbundet Åsa Byhlin
0220-24529
Rektor Åsa Kihlström-Hägg
0220-241 88
Enhetschef Pia Nordin
0220-240 83
Kommunal .
0220-243 23
Bygg och miljöchef Anders Östlund
0220-24169
Miljöinspektör Gun Skarin
0220-24165
Bibliotekschef Elisabeth Oliw
0220-241 11