OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneadministratör - SKF Sverige AB
Enhet
Avdelning Löneservice.
Inom avdelningen arbetar idag sex personer med löneadministration för SKF i Göteborg samt SKF Multitec i Helsingborg.
Befattning
Löneadministratör
Arbetsuppgifter
Avdelning Löneservice administrerar bland annat löner, ersättningar, förmåner och skatter samt de anställdas tidsredovisning. Reglerna kring nämnda områden ändras ständigt vilket gör att kontinuerlig kunskapsuppdatering krävs.
I vårt arbete använder vi oss i stor utsträckning av olika datasystem såväl i stordatormiljö som i PC miljö. Förändringarna inom våra arbetsuppgifter och i vår omvärld innebär att vi måste utveckla våra system och rutinerna kring dessa.
Våra arbetsuppgifter innebär att vi har mycket kontakter med anställda, chefer och myndigheter såväl skriftligt som muntligt. Vi använder engelska när det behövs. Att undervisa anställda som använder våra system är en del av vår vardag.
Vår verksamhet bedrivs inom strikta tidsramar vilket innebär att vi måste vara flexibla avseende vår arbetstid. Tiden kan vara en bristvara ibland, men då hjälps vi åt.
Då vi arbetar med de anställdas löner och SKFs pengar är det viktigt att vi är noggranna i det vi gör och förvaltar förtroendet väl.
Kvalifikationer
Erfarenhet från löneadministration och/eller utbildning inom området är ett krav.
Du bör även ha utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande.
Du måste också vara ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Arbetets natur ställer dessutom krav på mycket stor integritet.
Andra viktiga egenskaper är god kommunikations- och samarbetsförmåga, flexibilitet och att du kan arbeta självständigt.
Viktigt är också att du är en van och intresserad IT-användare då vi använder flera olika datasystem och mycket av vår framtida utveckling ligger inom IT.
Om du har goda kunskaper i engelska samt kunskaper i våra IT-system (PALS , HR+ och TIMECON ) så är detta meriterande.