Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Alingsås är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås har en central roll i Västsveriges utveckling och satsar på hållbarhet och livskvalitet i hela kommunen. Alingsås har 42 000 invånare år 2019. ARBETSUPPGIFTER Löneenhet består idag av 12 personer och utgör en del av Personalavdelningen. Det finns ett avdelningsövergripande arbete kring personalfrågorna där du är en del av den gemensamma kompetensen och deltar i utvecklingsarbetet. Löneadministrationen inom kommunen befinner sig i förändring. Införandet av självservicefunktioner för kommunens personal leds av löneenheten, i det projektet är målet att rapporteringen skall hanteras via webb. Arbetsuppgifter Löneadministratörens uppgifter består i huvudsak av: . Löpande löneadministration . Registrering, avvikelserapportering . Information till anställda . Stöd och rådgivning till verksamhetsansvariga . Att planera och hålla informationsmöten/utbildningar . Att delta i system- och verksamhetsutveckling KVALIFIKATIONER Vi vill att du: . Har erfarenhet av löneadministrativt arbete . Är väl förtrogen med kommunala avtal och föreskrifter . Har lätt för att samarbeta men också kunna arbeta självständigt . Är en van datoranvändare . Är serviceinriktad En merit är om du har tidigare erfarenhet av lönesystemet Personec P

Sammanfattning

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024