OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Plantagen brinner vi för växter. Men framförallt brinner vi för försäljning och våra kunder.
Vår mission är att förbättra livet med växter för de många människorna och med över 140 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden.
Tack vare våra drygt 1300 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar vilket vi är väldigt stolta över. Välkommen och dela vår passion!
Brinner du för löner, är en riktig problemlösare och kan hålla många bollar i luften? Gillar du när den ena dagen inte är den andra lik? Då ska du genast söka rollen som Löneadministratör hos oss på Plantagen! Plantagen går bra – våra kunder möter upp våren och sommaren med att arbeta i sina trädgårdar, inreda och pynta med våra produkter och nu är det många som arbetar hemifrån och då är vi en stark partner på marknaden med våra produkter och tjänster. Vi har också ett köpbart sortiment direkt från vår hemsida.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta administrativt med löne- och personalärenden och detta gör du tillsammans med en till teamleader som leder det dagliga arbete på avdelningen. Rapporterar gör du till vår teamleader.
Du och din kollega kommer tillsammans hantera ca 700 löner (ca 200 ytterligare under vår högsäsong) och ni arbetar med hela lönekedjan. Ni arbetar främst med kollektivavtalade löner och här förekommer både timanställningar, deltids- och heltidsanställningar. Men även tjänstemannalöner förekommer.
I arbetet på löneavdelningen ingår bland annat:
- Administrera, registrera och bearbeta löneunderlag
- Pensionshantering
- Löneberäkningar
- Upplägg och avslut av medarbetare i lönesystem
- Lönekontroller
- Administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
- Utfärda arbetsgivarintyg
- Kontakt med rapportering till myndigheter och andra instanser
- Kontoavstämningar, avstämning semesterskuld och uppföljningar till ekonomiavdelningen
- Registervård oh arkivering
- Semesterårsskifte och årsskifte
- Lösa lönerelaterade frågor med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal
- Besvara frågor om lön från medarbetare och chefer på telefon och mail
Kvalifikationer
- Minst 4 års erfarenhet från arbete som löneadministratör
- God systemvana
- Flytande svenska i tal och skrift och god engelska i tal och skrift.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av något av följande:
- Agda PS och/eller Timeplan
- Bokföring och kontoavstämning
- Retailbranschen, antingen inom lön eller annat arbete
- Schemaläggning
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är erfaren inom löneyrket och som har goda kunskaper inom löneadministration och ett systemintresse. Du är nyfiken, framåt, positiv och prestigelös. Du är en lagspelare som kan hålla många bollar i luften, som hjälper till där det behövs, är självgående och tar egna initiativ. Du trivs i en föränderlig miljö, där ingen dag är den andra lik. Vi strävar hela tiden efter att effektivisera och förbättra arbetet på avdelningen och det ställer krav på att hela tiden vara förändringsbenägen. Dessutom är du noggrann och strukturerad iditt sätt att arbeta.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande roll med varierade arbetsuppgifter och stora möjligheter till utveckling. Hos oss får du jobba tillsammans med härliga kollegor i en föränderlig och spännande vardag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Barkarby, Stockholm.
Passar denna beskrivning in på dig? I så fall är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi gör
löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra från dig! Sista ansökningsdag är 19/4.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mårten Olsson
Peter Tichelaars
Olle Mikkelsen
Birgitte Gutkowski