Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Till Randstads interna ekonomiavdelning söker vi nu en engagerad löneadministratör som brinner för att lära sig nya saker och arbetssätt.

Tjänsten

Som löneadministratör kommer du att:

* Ansvarar för lönehanteringen av uthyrda konsulter inom en tjänstegrupp (tjänstemän)
* Ansvara för nyupplägg och justeringar av kollektivavtal och kundavtal i vårt verksamhetssystem
* Vara vår specialist på Bemanningsavtalet utifrån ett löneperspektiv
* Ha ett nära samarbete med konsultchefer för att säkerställa att löneunderlagen är korrekta
* Arbeta förebyggande och med kunskapshöjande insatser gällande lönehanteringen i organisationen
* Arbeta med fortsatt systemutveckling för att vidareutveckla lönehanteringen
* Ingå i projektgrupp vid uppstart av nya större kunder

Ekonomiavdelningen består idag av nio personer.

Kvalifikationer

Lämplig utbildning är eftergymnasial utbildning inom lön. Du är pedagogisk och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift.

God datorvana främst gällande Excel.

Personliga egenskaper

* Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull samt har ett gott sinne för detaljer. Du tycker om att arbeta konsultativt, ge god service och ha mycket kontakter med organisationen. Du är en lagspelare med stort ansvar för eget arbete.
* Du har ett logiskt tänkande och kan sätta dig in i komplexiteten i ett kollektivavtals uppbyggnad och förstå hur det fungerar som affärssystem och lönesystem.
* Du är uthållig och har förmåga att hantera en stor mängd uppgifter.

Tjänsten är ett vikariat med start 1 juni t.o.m. februari 2015  med stora möjligheter att övergå i en tillsvidareanställning.

Randstad är ett växande företag på den svenska marknaden, ett företag som är värderingsstyrt och där människan står i fokus. Vi hoppas att du vill ta chansen att gå vidare i karriären och att utvecklas i ett av världens största bemannings- och rekryteringsföretag!

Intervjuer kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor och vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Wall 072 988 90 07

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 28 juli 2014

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022