OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning
Är du löneadministratör som drivs av utveckling och utmaningar i vardagen? Vi erbjuder dig ett arbete i en organisation som bidrar till samhällsnyttan med ett objektivt förhållningssätt.
Här kommer du att utmanas varje dag. Vi har påbörjat ett spännande uppdrag och behöver ytterligare förstärkning, vill du vara med?
Det här kommer du att arbeta med
Vi kommer under våren 2021 att byta lönesystem. Inför detta söker vi dig som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter inom löneprocessen. Du kommer bland annat att arbeta med registrering och bearbetning av löneunderlag, upplägg och avslut av personal samt löneberäkningar. Arbetet innefattar även avstämningar och uppföljning av löneprocessarbete, registervård och arkivering, lönekontroller m.m. Vi är nio löneadministratörer som arbetar tillsammans för ”rätt lön, till rätt person, i rätt tid”. Vi har en trevlig arbetsplats, härliga kollegor med mångårig yrkeskunskap, som med stolthet vet att vi gör skillnad varje dag.
Vi söker dig som har
- eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller motsvarande praktisk erfarenhet
- minst ett års erfarenhet av lönearbete
- mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift
- goda kunskaper och erfarenhet av att använda Office-paketet.
Önskvärt är också att du har
- kunskaper i Villkorsavtalet
- erfarenhet av löneadministration inom offentlig verksamhet.
Vidare söker vi dig som kan arbeta självständigt, med en god samarbetsförmåga och stark servicekänsla. Då vi arbetar som ett team är det viktigt att du är flexibel, tar och känner ansvar i ditt uppdrag, har en bra prioriteringsförmåga och klarar av att arbeta mot deadlines. För oss är kvalité viktigt i våra leveranser, det innebär att du behöver vara engagerad, strukturerad och noggrann för att trivas hos oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Detta kan bli din nya arbetsplats
Du kommer arbeta på enheten för löneadministration, som tillhör HR-avdelningen. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för utbetalning av löner och ersättningar, granskning av rese- och utläggsräkningar samt personalstatistik. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam, modern och utvecklande miljö. Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar.
Låter detta som dig? Ta då chansen och sök det här jobbet. Vi ser vi fram emot din ansökan!
Övrigt
En eller flera lediga anställningar.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593