Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.

SOLTAK AB är ett kommunägt bolag. Våra fyra ägarkommuner har lagt över ekonomisk administration, löneadministration samt IT-drift och -support till SOLTAK AB för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.

SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Medlemskommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Affärsområde Lön består av ca 35 personer som ansvar för lönehantering, systemförvaltning, lönesupport samt pensionshandläggning för samtliga anställda i de fyra kundkommunerna och bolagen.

Vi är ett stort team där det händer mycket och vi erbjuder stora möjlighet att utvecklas och fördjupa eller bredda sin kunskap inom löneområdet.


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill bli en del av SOLTAK ABs löneteam med inriktning kvalitet!

Gruppen Lön - Kvalitet består av 15 löneadministratörer som sammanlagt hanterar ca 12000 löner för 4 kommuner och ett antal kommunala bolag. Som löneadministratör hos oss har du en viktig roll i att säkerställa kvaliteten i löneadministrationen genom kontroller, rättningar och korrigering av felaktigheter.

Dina arbetsuppgifter blir i korthet:
* Utföra rättningar och förändringar i anställningar och ersättningar,
* Administrera intyg,
* Genomföra kvalitetskontroller,
* Återkoppla felaktigheter till ansvarig chef och ge förslag till åtgärder
* Aktivt medverka i att utveckla gemensamma arbetssätt och digitalisera våra rutiner
* Justeringar och kvalitetssäkring av data i lönesystemet
* Viss telefonsupport

Vi arbetar i lönesystemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasiekompetens och yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot lön, alternativt flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad löneadministration som bedöms likvärdig. Du behöver ha ett par års praktisk erfarenhet av löneadministration, du tänker nytt och gillar att utveckla och digitalisera. Du behöver också ha kunskap om lagar och avtal som berör området lön samt vana att läsa kollektivavtal. Du är trygg i din roll och kan arbeta självständigt. Du trivs i ett socialt sammanhang och är bra på att hantera flera arbetsuppgifter löpande och har ett flexibelt arbetssätt. Du är noggrann, ansvarsfull, strukturerad och drivs av att granska och kontrollera att allt blir rätt.

Kvalifikationer
* YH-utbildning inom området, alternativt flerårig yrkeserfarenhet
* Erfarenhet av personal- och löneadministration
* Kunskap om lagar och avtal inom arbetsrätt kopplat till lön
* God svenska i tal och skrift

Meriterande
* Kunskap och erfarenhet i Personec P
* Flera års erfarenhet av personal- och löneadministration
* Erfarenhet av support och kundservice
* Erfarenhet av att arbeta i en kommun
* God kunskap i Allmänna Bestämmelser.



ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så lägg in din ansökan redan idag!
Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Martin Roos

TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren

VD Bengt Gustafsson

Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLTAK AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Trollhättevägen 20 44234 Kungälv
None

Postadress

Trollhättevägen 20
Kungälv, 44234

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024