LÖNEADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Arriva behöver förstärka sin organisation med en serviceminded och drivande löneadministratör som tycker om att arbeta med system. Tycker du om att arbeta i en expansiv och föränderlig organisation med goda utvecklingsmöjligheter för den som önskar att i framtiden bli ledare, så är detta en tjänst för dig. Tjänsten är placerad nära Kastrup vid Köpenhamn med smidiga pendlingsmöjligheter.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Denna roll är placerad på Arrivas Shared Service Center för Danmark och Sverige och du ingår i ett team med i dagsläget fyra kollegor som arbetar uteslutande mot den svenska marknaden. Tjänsten är bred och innefattar ansvar för hela löneprocessen med arbetsuppgifter som filinläsning, registrering, kontroll och behandling av löneunderlag, semester och försäkringsfrågor, administration av tidssystemet, sammanställning, rapportering samt att verka som stöd mot organisationen och vara kontaktperson mot myndigheter.

Lämplig bakgrund
Du har flerårig erfarenhet av kvalificerad lönehantering och god systemvana, meriterande med Bluegarden HR+. Du kommer att få stort eget ansvar vilket kräver att du är väl insatt avseende avtal, lagar, sjuklöner, statistik, skatter, pensioner, försäkringar och arbetsrätt.


Som person är du skarp på kommunikation och trivs med att arbeta brett med både externa och interna samarbetspartners. Med ditt analytiska och strukturerade tillvägagångssätt levererar du korrekt data till tiden samtidigt som du förhåller dig kritiskt till resultaten. Du är utåtriktad, noggrann och har sinne för hur detaljerna hänger ihop med helheten. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och förmågan att se förbättringsmöjligheter i rutiner och processer värdesätts. Du har lätt för att samarbeta, är initiativrik och bidrar med positiv energi till avdelningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Här får du möjlighet att samarbeta med folk på alla nivåer. Du kommer arbeta med att skapa resultater genom att vara analytisk och kommer med genom din utåtvändhet skapa bra kontakter runt i hela organisationen.

Bli en del av en mångfaldig arbetsplats
Vi erbjuder dig att bli en del av en mångfaldig arbetsplats som arbetar på tvärs av geografiska och kulturella gränser. Därför är det viktigt för oss att sammansättningen av våra team avspeglar vår vardag, där vi tillsammans vänder våra olikheter till gemensamma fördelar.

Arriva karakteriseras av en platt organisationskultur med ett högt drive och massor av humor. Här tänker vi långsiktigt och går främst med nya initiativer som skapar utveckling och tillväxt i den kollektiva trafiken.

Så här kommer du vidare
Är du intresserad av att bli en del av Arrivas Shared Service Center så sänd din ansökning och CV via nedanstående länk. Observera att vi endast behandlar ansökan som kommer in via länken på vår hemsida. Vi läser ansökningar löpandes, så du kan med fördel söka snarast

Har du frågor gällande ställningen, så är du välkommen att kontakta Head of Payroll & TR Department, Kristina Borgqvist, på tlf. +46 708 712687 eller via mail kristina.borgqvist@arriva.dk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 14 augusti 2014

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

1 oktober 2024