Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är ett internationellt koncernbolag behöver förstärkning till deras löneavdelning för en kommande förändringsperiod. Om du känner att du vill utvecklas i din roll som löneadministratör så kan det här vara en spännande möjlighet för dig! Vi letar efter dig som vill jobba i ett stort bolag och som trivs i en händelserik och utvecklande miljö.

Om tjänsten
Du kommer som löneadministratör att självständigt arbeta med samtliga delar relaterade till lönearbetet och mot flera av bolagen inom koncernen. Du kommer att jobba med tjänstemän, både med och utan kollektivavtal. Löneavdelningen består idag av 6 stycken kollegor samt lönechefen och står inför en period av utveckling och förändring där du i din roll kommer att bidra till avlastning och stöd i det generella lönearbetet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• löpande löneadministration
• pensionsfrågor och personalförsäkringar
• reseräkningar och friskvård
• administrera anställningsintyg och arbetsgivarintyg.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller motsvarande erfarenhet som vår kund finner likvärdig. Du har några års erfarenhet från att ha arbetat självständigt med med hela löneprocessen och har vana av HR+ 6. Du bör även vara van att manuellt göra utdrag och rapporter för manuell påläggning i lönesystem. Då koncernspråket är engelska är det viktigt att du är bekväm med både engelska och svenska såväl muntligt som skriftligt.

Som person är du serviceminded, prestigelös och snabblärd. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och är strukturerad och nogrann. För att trivas i rollen är det viktigt att du gillar att arbeta med ett utvecklingsfokus och i ett företag där det händer mycket. Rollen ställer krav på flexibilitet och självständighet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer att bli anställd av Poolia och arbeta hos vår kund. Tjänsten är på heltid och uppdraget är med start i februari och kommer att pågå under ca 10 månader.
Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen, välkommen att ansöka redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024