Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER
Som löneadministratör hanterar du kommunens löner tillsammans med tre andra löneadministratörer i personal- och löneprogrammet Personec P. I tjänsten ingår även personaladministration och du kommer stödja verksamheterna med att besvara frågor angående lön och avtal samt ha kontakt med olika myndigheter. I tjänsten ingår, förutom löneadministration, även ekonomi såsom att göra månadsuppföljningar, konteringar och hantera fakturor. Du gör även redovisning och ansökan till olika myndigheter. Din roll innebär en viktig länk mellan personalenheten och ekonomienheten.
Du har en administrativ utbildning som är minst gymnasienivå ochgärna kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom löneadministration. Har du tidigare erfarenhet av lönearbete och ekonomi är detta meriterande. Det faller dig naturligt att tolka avtal och lagar som styr lönearbetet och att arbeta utifrån deadlines. Du ska ha mycket goda datakunskaper och kunna uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i excel/google kalkyl. Erfarenhet av Personec P är meriterande.
Som person är du engagerad, noggrann, uthållig, flexibel och stresstålig. Du ska ha god blick för ekonomi och siffror. Vi utgår från att du har ett gott bemötande med individen i fokus och har lätt för att samarbeta. Du trivs i en roll där du får stötta och hjälpa andra och komma fram med långsiktigt hållbara lösningar. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att lära nya processer och system.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt arbetslivserfarenhet med liknande uppgifter.
ARBETSPLATS PERSONALENHETEN
Personalenheten ingår i kommunens stabsfunktion och ansvarar för att kommunen har en gemensam personal- och lönepolitik. Personalenheten består idag av åtta medarbetare. Här finns löneadministratörer, personalspecialister, personaladministratörer och bemanningsadministratörer. Då en av våra nuvarande löneadministratörer ska gå i pension, söker vi nu hennes efterträdare.
LÖN
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Mattias Wedholm, Vision, når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00.
ÖVRIGT
För att främja jämställdheten på arbetsplatsen uppmuntrar vi särskilt mänatt söka tjänsten.
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Som medarbetare i Hagfors kommun är du en del av Hagforsstrategin 2017 – 2027 som attraktivt beskriver ett önskat framtida tillstånd. Tanken är att den ska förena alla som bor, lever och verkar i kommunen samt leda oss i arbetet med att tillsammans skapa ett gôtt liv, framåtanda och handlingskraft. Visionen är hela kommunens tydliga målsnöre och vår drömbild att längta till. Det är en bild som enar oss, som gör oss till stolta invånare och som gör att vi tillsammans kan möta en framtid med mod och positiva attityder. Den ska engagera och inspirera både i vardagen, på fritiden och i arbetslivet. Läs gärna mer om oss i Hagforsstrategin som du finner på vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hagfors kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024