Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

SOLTAK AB ägs av fyra kommuner som lagt över sin ekonomiadministration och löneadministration. Tre kommuner har lagt över IT-drift och -support, allt för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.

Vi arbetar för att leverera professionella tjänster till våra kunder. Kundkommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling, ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Affärsområde Lön består av ca 35 personer som ansvar för lönehantering, systemförvaltning, lönesupport samt pensionshandläggning för samtliga anställda i de fyra kundkommunerna och bolagen. Vi hanterar ca 12 000 löner i månaden.

Vi är ett stort team där det händer mycket och vi erbjuder stora möjlighet att utvecklas och fördjupa eller bredda sin kunskap inom löneområdet. Som anställd hos oss har man flera olika förmåner till exempel flextid och möjlighet till friskvårdstimme.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill bli en del av SOLTAK ABs servicefunktion inom lön, med en vilja att se framåt och utvecklas med oss mot effektivare servicetjänster inom löneadministration.

Som löneadministratör hos oss har du en viktig roll i att säkerställa servicenivån och kvaliteten i den löpande löneadministrationen genom kundsupport via telefon och ärenden, kontroller, rättningar och korrigering av felaktigheter.

Dina arbetsuppgifter blir i korthet:
• Löpande löneadministration
• Rapportera till myndighet
• Återkoppla felaktigheter till ansvarig chef och ge förslag till åtgärder
• Aktivt medverka i att utveckla gemensamma arbetssätt och digitalisera rutiner
• Justeringar och kvalitetssäkring av data i lönesystemet
• Bidra med lösningar för bästa och effektivaste hantering av lönerelaterade frågor

Vi arbetar i lönesystemet Visma Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot lön, alternativt flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad löneadministration som bedöms likvärdig. Du tänker nytt och gillar att utveckla och digitalisera. Kunskap om lagar och avtal som berör området lön samt vana att läsa kollektivavtal är meriterande. Din roll är att arbeta självständigt och du ska även trivas i ett socialt sammanhang.
Vana att hantera flera arbetsuppgifter löpande och har ett flexibelt arbetssätt. Du är noggrann, ansvarsfull, ödmjuk, strukturerad och drivs av att granska och kontrollera att allt blir rätt.

Kvalifikationer
* YH-utbildning inom området, alternativt flerårig yrkeserfarenhet
* Erfarenhet av personal- och löneadministration
* Kunskap om lagar och avtal inom arbetsrätt kopplat till lön
* God svenska i tal och skrift

Meriterande
* Kunskap och erfarenhet i Visma Personec P
* Flera års erfarenhet av personal- och löneadministration
* Erfarenhet av support och kundservice
* Erfarenhet av att arbeta i en kommun



ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så lägg in din ansökan redan idag!
Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Martin Roos

TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren

VD Bengt Gustafsson

Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLTAK AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Trollhättevägen 20 44234 Kungälv
None

Postadress

Trollhättevägen 20
Kungälv, 44234

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024