OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som gör det lilla extra för dina kollegor eller kunder? Letar du efter en långsiktig roll på en inspirerande arbetsplats? För kunds räkning söker vi nu en löneassistent med intresse för ekonomi och kanske är det just dig vi söker!? Behovet är omgående så skicka in din ansökan redan idag!
Information om tjänsten
Belwrk söker för kunds räkning en administrativ löneassistent. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att BELWRK sköter hela rekryteringsprocessen men där kunden anställer den valda kandidaten. På din blivande arbetsplats finns det ett 10-tal kollegor som ser framemot att du ska bli en del av teamet. Du kommer arbeta måndag- fredag under kontorstider i Gamla Stan. Den här rekryteringsprocessen hanteras av BELWRK och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till ansokningar@belwrk.com
Arbetsuppgifter
I rollen som löneassistent kommer du erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ger en inblick i en verksamhet och omfattar administrativa uppgifter både av ekonomisk samt marknadsföringskaraktär. Rollen har många kontaktytor och du kommer således att assistera och ge service till både chefer och medarbetare.
Som löneassistent hos vår kund kommer du vara bolagets ansikte utåt och ha det huvudsakliga ansvaret för att arbetsplatsen är administrativt välfungerande och trivsamt. Detta innebär arbetsuppgifter är av varierad karaktär.
Du kommer bland annat att få;
Hantera löner
Assistera vid ekonomiska sysslor
Sköta tillhörande administration
Vi söker dig som
Vi söker dig som är utbildad civilekonom alternativt dig som har läst ekonomi/redovisning på Universitets nivå.
Har arbetat med ferielöner.
Har tidigare erfarenhet av Hogia lönesystem.
Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Har mycket goda kunskaper i office-paketet
Vem är du? Då dator och telefon blir dina främsta arbetsredskap krävs det att du har god dator- och systemvana. Som person ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att supportera dina kollegor i olika ärenden. Vidare ser vi att du har en förmåga att behålla helikopterperspektiv där du ser allt som behöver göras och snabbt kan skifta mellan arbetsuppgifter. Du är även självgående och ser när saker behöver göras på kontoret eftersom du kommer att ha ansvar för att allt finns på plats och flyter på. Du är engagerad och ansvarsfull och har förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt, ödmjukt och lyhört sätt. Slutligen kommer du gärna med förslag på utveckling av administrativa rutiner och processer.
Om BELWRK
BELWRK AB är sedan 26 år ett bemanningsföretag med fokus inom administration och ekonomi. Vi arbetar med traditionell bemanning ute hos våra kunder, men en stor avdelning hos oss är den inlämningsservice som vi driver på vårt kontor i Vällingby. Vi erbjuder tjänster såsom kundtjänstentrepenad, registreringsentrepenad, telefonpassning, posthantering, betalningsärenden, returhantering och sköter även tredjeparts-logistik.
Meriterande krav
Erfarenhet från en liknande roll som administratör eller ekonomiassistent