Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service, är strukturerad och älskar löneadministration? Vill du samtidigt bidra till att ta ansvar från jord till bord och ett mer hållbart samhälle, då kan det vara dig vi söker! Vi söker just nu en serviceinriktad löneadministratör där du får möjligheter att både utveckla och utvecklas.

Det här kommer du att göra

I rollen som Löneadministratör kommer du att ansvara för ett eller flera av våra svenska bolag. Du kommer även att lära dig andra bolags löneprocesser för att kunna backa upp dina kollegor vid behov. Som ansvarig löneadministratör säkerställer du hanteringen av lön och anställningsunderlag, rapporterar till myndigheter, levererar utdata samt tar fram rapporter och intyg. Du kommer även att supportera i frågor kring lön samt avtalsfrågor.

Som Löneadministratör ingår du i Lantmännen SCC HR, Shared Service Center där vi levererar tjänster inom lön, HR-administration och HR support. Vi hanterar årligen cirka 25 000 ärenden fördelade på support till de 20 länder där vi är verksamma samt lönehanteringen för våra 30 bolag i Sverige. Varje månad gör vi cirka 4.600 lönespecifikationer fördelade på 17 kollektivavtal.

Du trivs i en arbetsgrupp med nära till skratt och avspänd stämning. Tillsammans drivs vi av att alltid leverera högsta möjliga kundnöjdhet och att se saker ur ett helhetsperspektiv.

Vi är mitt uppe i en förändringsresa där vi digitaliserar arbetet för verksamheten och ser därför att du är en person som gillar att anta utmaningar, ser potentiella förbättringsmöjligheter och trivs i en miljö där förändring och utveckling ständigt är på agendan.

Tjänsten är placerad i Falkenberg på och du rapporterar till Payroll & HR admin Manager.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Minst 5 års erfarenhet av löneadministration samt god systemvana.
- Förståelse och kunskap kring hela löneprocessen och god förmåga att tolka lagar och avtal.
- Med fördel en eftergymnasial utbildning med inriktning lön.
- Det är meriterande med erfarenhet av att hantera många olika kollektivavtal samt om du har arbetat med flera bolag parallellt.

Du är:

- Resultatorienterad och gillar att anta nya utmaningar.
- Organiserad och strukturerad med ett öga för detaljer.
- Samarbetsinriktad och positiv där du delar med dig av kunskap och information inom gruppen.
- Flexibel och trivs i en miljö där förändring och utveckling ständigt är på agendan.

Du delar Lantmännens värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och löftet om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 10onde oktober. I rekryteringsprocessen ingår både tester, intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.

De första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Det är möjligt att söka CV-löst direkt genom mobilen genom att svara på våra urvalsfrågor samt länka till din LinkedIn-profil.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ninni Viebke, Payroll & HR admin Manager, på ninni.viebke@lantmannen.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bennet
+46 40-665 51 03
Annelie Moldin
+46 709278783
Johanna Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmännen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Sjötullsgatan 11
None

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10931

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024