OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema Logsitics är ett logistikföretag med över 600 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistic har fyra lager som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Biltema Logsics har sedan 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare.
Som löneadministratör på Biltema Logistics kommer du att hantera och säkerställa löneutbetalningarna för bolagets 600 medarbetare. Du kommer på ett konsultativt sätt stötta chefer och medarbetare i lönefrågor i enlighet med gällande lagar och avtal. I arbetet med lön ingår också hantering av reseräkningar, tidrapporter, avstämningar samt kontakter med myndigheter med mera. Du kommer att arbeta i lön- och tidredovisningssystemet VISMA/AGDA.
Utöver löneadministrationen kommer du bistå organisationens personalavdelning samt chefer med administration, stöd och service inom HR området.
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi/lön samt intresse för personaladministrativa frågor. Du har några års erfarenhet av löneprocessen och vi ser det som meriterande om du arbetat med Agda lön. Meriterande är även tidigare erfarenhet av kollektivavtalen ”Lager och E-handel” samt ”Tjänstemannaavtalet mellan Svensk handel Unionen samt akademikerförbunden”.
Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten vilket innebär att du kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmågan att arbeta med parallella processer och hålla ordning på flera arbetsuppgifter samtidigt. Arbetet kräver även att du har stor förståelse för siffror och kan avläsa siffrors rimlighet. Arbetet innebär både interna och externa kontakter varför du har användning av ditt serviceinriktade sätt och din goda kommunikativa förmåga.
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse. Biltema Logistics tillämpar provanställning på samtliga befattningar. Du kommer att vara placerad i Halmstad.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 19 december 2021 men då urval och intervjuer sker löpande bör du skicka in din ansökan snarast.
För frågor kring tjänsten kontakta Anna Malm HR chef: 0765-270037.