Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Ingress
Har du 1-2 års erfarenhet av löneadministration? Vi på Otiga söker omgående efter en Löneadministratör, som vill jobba som Konsult hos oss på en statlig myndighet i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Löneadministratör kommer du att arbeta i en administrativ roll inom lön. Du kommer dels att bearbeta och kontrollera löneunderlag, ta fram lönelistor och rapporter samt statistik. I rollen redovisar man skatter och arbetsgivaravgifter samt sammanställer tid- och frånvarorapporter. I rollen ingår även att vara HR support vid lön-, förmåner-, och semesterförmåner, från anställda och chefer.

Ansökning
Vi söker omgående efter dig! Sök tjänsten redan nu då sista ansökningsdag är den 16 december 2021.

Din profil
Utöver att du är en strukturerad och administrativt van person ser vi att du besitter kompetenser med gymnasial eller likvärdig utbildning och du har minst ett- två års arbetslivserfarenhet som löneadministratör. En erfarenhet som har gjort att du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt, samt i olika lönesystem så som Primula och Heroma. Din erfarenhet har även skapat kunskap att tolka och förstå olika Kollektivavtal. Avslutningsvis är den kommunikativ person, som behärskar svenska väl.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Stockholm AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024