Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker nu en löneadministratör åt vår kund. Vi letar efter någon som brinner för lönefrågor och service. Du kommer arbeta i en lönegrupp tillsammans med 8 kollegor, där ni ansvarar för hela lönekedjan för 18 organisationer. Det innebär bland annat löneberedningar, reseräkningar, tillämpningar av kollektivavtal, internkontroller, utredningar, beräkningar av exempelvis sjuklöner och semestersaldon, rättningar av lön och efterrapporteringar.

Arbetet sker i Hogialön plus, Hogia PBM portal, Hogia PBM Time &Attendance, Hogia PBM Travel, Hogia Personal och KomRes. I rollen ingår att ge service, rådgivning och stöd till chefer och medarbetare via mail, teams och telefon. Arbeta med rapporter och statistik till myndigheter, till exempel SCB, Försäkringskassan och Skatteverket.

Lönegruppen du tillhör har en bred kompetens inom lön, och arbetar tillsammans för att lösa arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt och med bästa service till kunderna. Vi jobbar enligt LEAN-metodiken.


Vem är du?
För att trivas vi att du är noggrann, positiv och har god samarbetsförmåga. Vidare tror vi att du har ett strukturerat och proaktivt arbetssätt och tycker om att arbeta detaljorienterat. Det är viktigt att du fungerar bra i team då du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor. Som person är du engagerad och driven och tar stort ansvar för din arbetsinsats. Då vi hela tiden försöker effektivisera oss så tror vi att det är bra om du gillar att jobba med förändringar.

Kunskap och erfarenhet
Vi tror att du har flera års erfarenhet av arbete som löneadministratör eller annan relevant arbetslivserfarenhet. Du har även en utbildning inom löneadministration, till exempel en
YH-utbildning. Erfarenhet av arbete i Hogia Lön Plus är ett krav. Arbetet sker i Microsoft 365.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.




Övrig information:
Tjänsten är ett vikariat på 3 månader till att börja med men med möjlighet till förlängning med tillträde januari 2022. Tjänsten är placerad i Sundbyberg. På Ekonomicentret arbetar cirka 35 medarbetare med löpande ekonomi-, löne- och reseräkningsadministration.

Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV. Urval och intervju sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024