OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transdev Sverige söker en Löneadministratör
Vill du arbeta för ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter och som har en samhällsviktig funktion? Vill du arbeta med att ta ansvar för utbetalning av löner och förmåner till företagets anställda? Då kan du vara vår nya Löneadministratör
Om Tjänsten
Vårt löneteam behöver förstärkning och vi söker dig som vill bidra med att säkerställa löneprocessen och arbeta med lön från ax till limpa. Du kommer att tolka och tillämpa de regelverk avseende anställningsvillkor som ledighet, sjukfrånvaro, semester samt kontrollera och kvalitetssäkra underlag vilket innebär att du måste vara införstådd i gällande regelverk.
Som Löneadministratör hos erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter med ansvar för löneleveransen. I din roll kommer du bidra med att aktivt delta i att utveckla rutiner och arbetsuppgifter.
Som medarbetare till vår lönefunktion med goda systemkunskaper erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter med stort eget ansvar.
Då vår löneavdelning finns på vårt huvudkontor i Bromma samt på vår enhet i Västerås kan du välja vilket kontor du önskar din placering.
Vi har en hyrbid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela ditt arbete mellan kontoret och arbeta på distans.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet av lönearbete. Du har arbetat med både tjänstemanna- och kollektivlöner tidigare samt känner dig trygg i din yrkesroll.
Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och då i främst Excel. I rollen krävs det att du har bred kunskap om lagar och avtal inom löneområdet. Vi tror också att du känner starkt för att effektivisera och förbättra löneprocesser.
Under kommande åren kommer vi köpa in och implementera nytt HR- och Lönesystem, vilket kommer innebära mer eller mindre förändrade arbetssätt. Har du erfarenhet av att arbeta i samt delta i den förändringsresa vi ska in i ser vi det som meriterande.
Personliga egenskaper
Du är en person som tycker om att arbeta systematiskt och metodiskt samtidigt som du är kvalitetsmedveten. Du har en god planerings- samt organisationsförmåga och är dessutom analytisk. Du trivs med att ta egna initiativ och har en förmåga att arbeta självständigt. Samtidigt är du en teamspelare som tycker om att samarbeta med andra människor. Vi ser gärna att du är serviceinriktad och kontaktskapande.
Om Transdev
Transdev Sverige AB (www.transdev.se) med drygt 5 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 83 000 medarbetare mer än 10 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.
Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Har Du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Susanna Ask HR Business Partner, susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22. Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast den 2 februari.
Välkommen med din ansökan!