Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.

SOLTAK AB är ett kommunägt bolag. Våra fyra ägarkommuner har lagt över ekonomisk administration, löneadministration samt IT-drift och -support till SOLTAK AB för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.

SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Ägarkommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Affärsområde Lön består av ca 35 personer som ansvar för lönehantering, systemförvaltning, lönesupport samt pensionshandläggning för samtliga anställda i de fyra kundkommunerna och bolagen.

Vi är ett stort team där det händer mycket och vi erbjuder stora möjlighet att utvecklas och fördjupa eller bredda sin kunskap inom löneområdet. Löneadministratörsgruppen är uppdelad i en kundgrupp och en kvalitetsgrupp.

Kundgruppen har fokus på utveckling och att hjälpa kunderna att utnyttja systemet på bästa sätt genom utbildningar, utbildningsmaterial, support i telefon och i ärende. Kundgruppen har också ansvar för att kvalitetssäkra och i vissa fall lägga upp anställningar i lönesystemet. I kundgruppen är du specialist på anställningar och generalist gällande lönefrågor och kundkontakter gällande lön.

Kvalitetsgruppen har fokus på kvalitet genom bland annat kontroller och rättningar. I kvalitet har alla fördjupningsområden för att kunna ha djup kunskap i specifika frågor och hantering och rättning av dem.


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill bli en del av löneadministratörsgruppen med inriktning kvalitet och fördjupa dina kunskaper inom olika områden i lönearbetet. I denna roll krävs att du är specialist inom just ditt specifika kompetensområde.

Gruppen Lön - Kvalitet består av 14 löneadministratörer som sammanlagt hanterar ca 12000 löner för 4 kommuner och ett antal kommunala bolag. Som löneadministratör hos oss har du en viktig roll i att säkerställa kvaliteten i löneadministrationen genom kontroller, rättningar och korrigering av felaktigheter.

Dina arbetsuppgifter blir i korthet:
* Utföra rättningar och förändringar i anställningar och ersättningar
* Administrera intyg
* Genomföra kvalitetskontroller
* Återkoppla felaktigheter till ansvarig chef och ge förslag till åtgärder
* Aktivt medverka i att utveckla gemensamma arbetssätt och digitalisera våra rutiner
* Justeringar och kvalitetssäkring av data i lönesystemet
* Viss telefonsupport

Vi arbetar i lönesystemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasiekompetens och yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot lön, alternativt flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad löneadministration som bedöms likvärdig.

Har du som söker tidigare även arbetat inom en kommunal verksamhet, är den erfarenheten meriterande. Vi anser nämligen att du behöver ett par års praktisk erfarenhet av löneadministration samt erfarenhet av personalsystemet Personec P, för att passa för tjänsten.

Eftersom vi på SOLTAK arbetar med service till kund varje dag, är det meriterande att du har erfarenhet av support/Kundservice samt förmåga till ett anpassat och flexibelt arbetssätt.

Vi ser gärna att du är trygg i din roll och kan arbeta självständigt.
Hos oss behöver du trivas i ett socialt sammanhang och vara bra på att hantera flera arbetsuppgifter löpande. Hos oss behöver du gilla att möta människor i olika sammanhang, både externt med kunder och internt med kollegor.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/kundernas bästa i fokus. För oss är det viktigt att du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Vi tror att du som söker är bra på att tänka nytt och gillar att utveckla samt digitalisera.

Vi vill att du har kunskap om lagar och avtal som berör området lön, samt vana av att läsa kollektivavtal. Våra kommuner och bolag ingår alla i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB).

Att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen är viktigt. Du har förmåga att ha fokus på detaljer samt kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Vi vill att du har förmåga att upprätta tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.


ÖVRIGT
Hos oss har du möjlighet att arbeta delvis hemifrån. Vi har friskvårdstimma, pausgympa och flera andra förmåner vi gärna berättar mer om vid eventuell intervju.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så registrera din ansökan redan idag!
Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Martin Roos

TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren

VD Bengt Gustafsson

Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLTAK AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2022

Besöksadress

Trollhättevägen 20 44234 Kungälv
None

Postadress

Trollhättevägen 20
Kungälv, 44234

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024