Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Intergiro söker nu ytterligare en ekonom som vill vara med och digitalisera finanssektorn
och marknaden för betaltjänster.
Om Intergiro
Intergiro är ett e-pengainstitut med tillstånd från Finansinspektionen att ge ut e-pengar och tillhandahålla betaltjänster i Sverige och inom hela EU. Vi bygger en plattform genom vilken vi tillhandahåller betaltjänster till företagskunder och e-handlare, samt till konsumenter i samarbete med våra partners. Vi erbjuder bland annat betalkonton och korttjänster till företag och konsumenter samt kortinlösentjänster till e-handlare. Sedan vi erhöll vårt tillstånd år 2018 har vi befunnit oss i startup-fasen och vi är nu redo att skala upp verksamheten - vill du vara med på resan?
Om rollen
Som ekonom på Intergiro kommer du att ingå i vårt finansteam som utgår från Stockholm Teamet i Stockholm är inriktat på löneadministration, reskontrahantering, redovisning för verksamheten i Sverige och företagsgruppen i sin helhet, likvidplanering, resultatuppföljning, intern och extern rapportering. Vi har även ett finansteam i Kalmar som är inriktat på vår utgivning av e-pengar, avstämningar med banker och samarbetspartner såsom Visa och Mastercard, avräkningar med e-butiker, resultatanalyser av produkter och tjänster.
Inom Finansteamet finns även personal utanför Sverige för löneadministration och redovisning i filialer.
Vi söker nu en ekonom med erfarenhet av löneadministration och redovisning i Sverige som kommer att utgå från Stockholm. I dina arbetsuppgifter ingår administration av löner till personal i Sverige, anställda enligt regler för SINK, utläggsrapporter och kvittoredovisning, leverantörsreskontra och redovisning.
Detta är en utmanande men givande roll, där du kommer att arbeta både självständigt, tillsammans med vårt finans team och i team bestående av olika kompetenser.
Kvalifikationer för tjänsten
Ekonom med minst gymnasieutbildning, 3-4 års arbetslivserfarenhet med inriktning på löneadministration i Sverige och redovisning i Sverige
Gott omdöme och stark analysförmåga
Förmåga att kommunicera på ett klart och tydligt sätt till kollegor i en internationell miljö
Viljan att arbeta i en snabb startup-miljö
Lösningsorienterad lagspelare
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar och driva projekt framåt
Strukturerad med sinne för detaljer
Talar och skriver svenska och engelska flytande

Meriterande kunskaper
Löneadministration och rapportering till myndigheter
SINK
Mervärdeskatt i en internationell miljö
Nära samarbete med HR

Vad Intergiro erbjuder
På Intergiro är kulturen av största vikt. Vi vill inte bara skapa ett framgångsrikt företag utan också meningsfullt arbete och relationer för våra medarbetare. Vår kultur är entreprenöriell, öppen och transparent, och vi har roligt tillsammans. Vi förväntar oss att du bidrar med dina åsikter för att lösa problem och övervinna hinder. Vi tror att du är en person som tänker självständigt och samarbetar med andra för att lösa problem. Vi erbjuder våra medarbetare:
Möjlighet till distansarbete på heltid
Flexibla arbetsförhållanden för att möjliggöra balans i livet
Moderna kontorslokaler i centrala Stockholm
Möjlighet att arbeta med likasinnade i en modern, utvecklande och snabb miljö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cecil Coworking Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Postadress

Norrlandsgatan 10
Stockholm, 11143

Liknande jobb


Löne- och redovisningsadministratör

26 december 2024

25 december 2024

Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024