Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Om oss
Pophouse Entertainment grundades år 2014 och bestod till en början av Pop House Hotel och ABBA The Museum. Visionen var redan då att bli en av världens främsta nöjesdestinationer och som ett led i detta förvärvades Cirkus år 2017. Sedan 2019 är även Hasselbacken en del av Pophouse Entertainment och inkluderar hotell, restaurang samt event-och konferensmöjligheter. Med starka varumärken som ABBA The Museum, Cirkus och Hasselbacken samt all underbar underhållning, mat och dryck blir Pophouse Entertainment en självklar attraktion för både svenska och internationella gäster som besöker Stockholm och Djurgården.

I augusti 2021 blev Perfect Day Media en del av Pophouse Entertainment. Produktionsbolaget Perfect Day Media utvecklar och producerar podcasts. Genom samarbete med intressanta profiler och talanger skapas kreativa partnerskap med noga utvalda varumärken. I podd-katalogen hittar du bland annat poddar som Alex & Sigge Podcase, When We Were Kings och Ursäkta. Under 2022 fanns samtliga med på Poddindex top 20-lista.

Under hösten 2021 har vi öppnat Space på Sergels Torg med visionen att bli Stockholms största digitala kulturhus av sitt slag. På de cirka 7 500 kvadratmeterna kommer musik, gaming och content creation samlas under ett och samma tak. Space blir den självklara destinationen för gaming och e-sport med sin innovativa arena. Space är även vara en mötesplats för kreatörer, ambassadörer inom e-sport, influencers och artister. Musikfans kommer uppleva konserter live i arenan, skapa framtidens musik i våra studios och uppleva The Avicii Experience. Högst upp på Space community kommer framtidens och nutidens företag inom tech och digital kultur att skapas. På Space Academy kommer bland annat finnas möjlighet att utbilda sig inom programmering och våra gäster komma kunna ta del av ett fantastiskt utbud av mat och dryck.



Om rollen

Som löneadministratör hos oss arbetar du med hela löneprocessen från start till slut i lönesystemet Agda PS. Schemaläggning och tidsrapportering sker i Quinyx, vilket innebär att du varje månad kommer exportera ut en löneunderlagsfil därifrån och importera till lönesystemet. Anställningsinformation kommer framöver att läsas över till Agda från HR systemet Sympa via API. Du kommer hantera semesterberäkning, pensionshantering, sjukanmälan, frånvaro, införsel mm och säkerhetsställa accesser för anställda. Utöver det är du support för lönerelaterade frågor från såväl anställda, chefer och andra avdelningar. Vidare kommer du att hantera lönebokföring inklusive avstämning lönekonton, deklarera skatt och arbetsgivaravgifter, göra kontroller, rapportera statistik och införsel, svara på inkomstförfrågningar, skriva arbetsgivarintyg och arkivera. Vi har flera kollektivavtal och olika anställningsformer med både månads- och timavlönade för både Arbetare och Tjänstemän. Vi ser därför att du är organiserad och väl insatt i lagstiftning samt trivs med att arbeta i flera olika system. Andra förekommande ad hoc-uppgifter kan även komma att tilldelas dig.

Du svarar på förfrågningar via mejl och telefon, både internt från medarbetare samt externt från myndigheter och organisationer m.fl. Utöver detta ingår arbete i vårt koncerngemensamma team med i övrigt förekommande arbetsuppgifter på en löneavdelning, samt viss personaladministration i nära samarbete med HR. Vi arbetar tillsammans med lönerna för våra bolag inom koncernen.

Om dig

För att ha rätt förutsättningar för att snabbt ta dig an rollen så behöver du ha erfarenhet av arbete och förståelse för hela löneprocessen. Det är meriterande om du har en avslutad löneutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser vidare att du har god erfarenhet utav lönesystemet Agda. Vidare så meriteras kunskap/kännedom om Sympa och/eller Quinyx. Du har har lätt för att tolka kollektivavtal och lagar inom berörda områden. Du är noggrann, lösningsorienterad och tycker om att självständigt ta dig an och lösa problem. Du är gärna med och utvecklar processer och kommer med idéer kring hur man kan effektivisera arbetet i teamet.

Du trivs i att arbeta i ett högt tempo med en massa arbetsuppgifter på ditt bord och har ett öga för planering och förmågan att veta vad som behöver prioriteras. Du trivs i mötet med människor och har god samarbetsförmåga. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Att ge den bästa servicen och ta stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet är något du värdesätter. Du är flytande i svenska i tal och skrift och har även god förmåga att kommunicera samt skriva på engelska.

Om tjänsten

Rollen avser en tillsvidaretjänst på 100% och vi tillämpar provanställning om 6 månader. Du kommer att rapportera till Payroll Lead. Idag sitter koncernens administrativa personal på Hotell Hasselbacken på Djurgården.

Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas snabbt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pophouse Entertainment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024