OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, Arbetsgivarstöd, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
Löneenheten är en del av Arbetsgivarstöd och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör till vår löneenhet. Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro och reseräkningar samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Du arbetar också med kvalitetskontroller, rättningar av tidrapportering, arkivering samt tar fram intyg. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.
KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som löneadministratör hos oss söker vi dig som har:
• har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• är strukturerad och gillar ordning och reda
• vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• har förmåga att motivera dig själv och ha energi och engagemang i ditt arbete
• är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde
Vi vill dessutom att du har:
• Stor dator- och systemvana
• Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Har erfarenhet av löneadministration
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av löneadministrativt arbete inom offentliga sektor
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har intresse av löneadministration och digitalisering
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.