OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Hofors kommun.
Vi är den lilla kommunen som har nästan allt. Det vi inte själva har, är det nära till. I vår kommun bor man billigt och lever rikt. Gå på upptäcktsfärd i vår hemsida!
Personalenhetens uppdrag är att på ett engagerat sätt stötta ledning, chefer och medarbetare i personalfrågor. Enheten stödjer i operativa och strategiska frågor gällande:
• Arbetsmiljö & Rehabilitering
• Kompetensförsörjning
• Lön
• Lagar & Avtal
• Pensions- & Försäkringsfrågor
Varmt välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär löpande löneadministration och avtalstolkning. Support till organisationens chefer och medarbetare. Även övriga administrativa arbetsuppgifter ingår.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration.
Utbildning inom området, kunskap i centrala avtal inom kommunal sektor samt erfarenhet av arbete i lönesystemet Personec P är önskvärt.
Personliga egenskaper värderas högt. Vi ser att vår blivande kollegas arbetssätt präglas av noggrannhet, initiativtagande, nyfikenhet och lösningsfokus. Du bör ha en pedagogisk förmåga och en vilja att vara en del av personalenhetens arbetsgrupp och utveckling.
Det är viktigt att du delar kommunens värdegrund som bygger på respekt, professionalism och ansvar.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har Hofors kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Beatrice Bergström Molin
070 -167 50 04
Kommunchef Ulf Strömstedt
070 -167 08 14
Personalchef Pernilla Bredin
070 - 086 01 67
Vision Marita Pettersson
070 - 41 41 320