OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en löneadministratör, som kommer att vara del av ett team med ansvar för lön och administration inom Fenix Outdoor i Sverige. I den här rollen kommer du att bidra med att aktualisera löneprocesser. Tjänsten är en heltidstjänst med placering i Örnsköldsvik eller Solna. Startdatum är omgående eller enligt överenskommelse.
VAD KOMMER DU ATT GÖRA?
Förbereda och hantera löner samt reseräkningar/utlägg för Fenix Outdoor i Sverige
Månatlig uppföljning av löner för ca 400 medarbetare i våra system Hogia lön plus och Quinyx (tidrapportering)
Svara på lönefrågor från Fenix Outdoor medarbetare, personalavdelningen och andra intressenter
Hantera månatliga KPI rapporter till Fenix Outdoors ledning och svara på frågor från revisorer
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Du har utbildning inom området och tidigare erfarenhet av löneadministration eller redovisning
Du talar svenska och engelska
Du tycker om att arbeta i en internationell miljö
Du har kunskaper inom områden som skattefrågor, socialförsäkring, arbetsrätt och pension
Du är välorganiserad och har en känsla för detaljer
Ditt team kan lita på dig, både när det gäller att leverera och ha ett ödmjukt och öppet sinne
Du är analytisk och tycker om siffror
Du har ett intresse för friluftsliv och utrustning
VI ERBJUDER
Möjligheten att arbeta med starka varumärken
Ett spännande och innovativt arbete i en positiv och internationell arbetsmiljö
Kollegor som har en passion för natur och outdoor
Ett företag som bryr sig om hållbarhet och gör det bästa för människor och planet
OM OSS
Fenix Outdoor är en internationellt verksam koncern inriktad på produkter för natur och friluftsliv. De egna varumärkena är Fjällräven, Tierra, Primus, Hanwag och Royal Robbins. Naturkompaniet är en del av affärsområdet Frilufts Retail Europe.
ANSÖK NU
Notera att urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan.