OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tror inte att det är i stålet eller i röret som vår framgång sitter. Det är i människan – som vänder och vrider på ett problem, som lyssnar och som förstår, som är trevlig att möta och enkel att tycka om. På Heléns bygger vi starka team och en positiv företagskultur, där våra medarbetare ges spelutrymme att forma sin egen karriär. Som Skandinaviens ledande leverantör av industriella stålrörslösningar kan vi erbjuda varierande arbetsuppgifter, en hel del personligt ansvar och internationella karriärsmöjligheter, vilket skapar förutsättningar för utveckling och framgång – för både dig och Heléns.
Heléns och därmed också vår HR-avdelning står inför många intressanta och nya utmaningar framöver.
Trivs du med att administration inom främst lön, supporta medarbetare och chefer samt gillar utmaningar, då kanske vår tjänst som löneadministratör är något för dig?
Tjänsten består av löneadministration, så som lönearbete, uppdatering och underhåll av lön-och tidssystem, tidsadministration, hantering av pensioner och gruppförsäkringar mm. Du kommer även att få arbeta med andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom vår HR-avdelning. Då vi ingår i en holländsk koncern kan det även innebära internationella kontakter inom lön/HR.
Som person är du analytisk, noggrann och serviceinriktad. Att du är en person med hög integritet och har lätt att skapa förtroende tar vi för givet. Du måste trivas med att arbeta i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa uppgifter på.
Vi vill att du har minst har 3-5 års erfarenhet av löneadministration och du får gärna ha utbildning vid yrkeshögskola med inriktning lön eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet från ett större HR/PA-system, gärna Flex HRM och Workday, så är det meriterande. Du har så klart erfarenhet av att kunna tolka och tillämpa lagar, kollektivavtal och andra regler som påverkar lönearbetet. Du har god datavana i office-programmen främst Excel samt goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga och sociala kompetens.
Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med spännande och härliga kollegor. Att arbeta med administration på Heléns är inte ensamt, kollegorna finns alltid nära.
Tjänsten är på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Halmstad.
Frågor om tjänsten besvaras av Jonas Urfors, HR-chef, på telefon vxl 035-14 90 00.
Vi vill tillsätta tjänsten omgående, och vi kommer därför att hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Heléns lagerför, bearbetar och levererar Skandinaviens bredaste sortiment av stålrör, stång och profiler till industrin. Med gedigen kunskap som vilar på dryga 90 års erfarenhet av branschen och i nära samarbete med våra kunder, tar vi fram ett optimalt och kostnadseffektivt upplägg – från konstruktions- och produktionslösningar, till logistik- och affärslösningar. Heléns är en del av Holländska Van Leeuwen Pipe and Tube Group och tillsammans är vi verksamma i praktiskt taget alla industrisektorer, med ett nätverk som består av fler än fyrtio filialer lokaliserade världen över.