OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FläktGroup är en global marknadsledare inom ventilations- och luftbehandlingssystem. I över 100 år har vi stolta utvecklat innovativa och energieffektiva produkter där vi förser människor med bästa tänkbara inomhuskomfort och brandsäkerhet för exempelvis kontor, skolor, sjukhus, hotell, bostäder, offshore och tunnelbanor.
Vi är cirka 3600 medarbetare med försäljning i 65 länder. FläktGroup Sweden, med cirka 750 anställda, har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 15 platser runt om i Sverige.
Vår kultur präglas av affärsfokus, gemenskap, passion och att ha kul på jobbet. Vi anställer de bästa och vinner som ett lag – för att vi alla gör skillnad. We are FläktGroup.
Är du rutinerad och har drivkraft som räcker längre än till den 25:e?
Vårt helgrymma HR-team söker en ny kollega till lönekontoret i Jönköping.
Du blir en av två löneadministratörer som ansvarar för löneprocessen i Sverige. Totalt är vi åtta personer på HR-avdelningen. Vardagen är händelserik med allt från löpande löneadministration, schemaregistrering, sjukfrånvaro och statistikrapporter till att supportera medarbetare, chefer och kollegor i olika ärenden.
Ditt arbetssätt karaktäriseras av noggrannhet, struktur och effektivitet och självklart har du integritet och en hög grad av ansvarskänsla, just det som krävs för att våra medarbetare ska få rätt lön. Du har en stark drivkraft att förbättra och leverera högsta kvalité.
På FläktGroup brinner vi för att skapa ett hälsosamt inomhusklimat för människor. För att fortsätta vara marknadsledande är ständig utveckling av både våra lösningar och medarbetare av yttersta vikt för vår framgång. Att släppa loss potentialen och personligheten hos våra medarbetare är vårt mål. På FläktGroup hyllar vi därför mångfald eftersom vi är övertygade om att du behöver vara dig själv för att kunna göra skillnad.
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda (gärna Teknikavtalet) och känner dig trygg med att driva löneprocessen. Du är inte bara en van användare av system (bl.a. Hogia, Sympa och Medvind) utan har även ett systemintresse och du tycker att man så långt det är möjligt ska utnyttja digitala lösningar för att arbeta säkert och effektivt. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Fredriksson, HR Director Nordics,
via växeln 0771-26 26 26. Du söker tjänsten via vår hemsida, där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Urval sker löpande och vi önskar din ansökan senast 10 april.