OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.
För att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster har fyra kommuner bildat SOLTAK AB (Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn). Ägarkommunerna har lagt över ekonomiadministration och löneadministration och tre av ägarkommunerna har lagt över IT-drift och -support till SOLTAK AB.
SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill bli en del av löneadministratörsgruppen med inriktning mot kundservice och fördjupa bredda dina kunskaper inom lönearbetet. I denna roll krävs att du är generalist som älskar att ge professionell service.
Gruppen Lön - Kund består av 8 löneadministratörer som sammanlagt hanterar anställningar och frågor från kring de ca 12000 löner SOLTAK betalar ut för 4 kommuner och ett antal kommunala bolag. Som löneadministratör hos oss har du en viktig roll i att leverera service utifrån uppsatta rutiner.
Dina arbetsuppgifter blir i korthet:
* Svara på lönerelaterade frågor från medarbetare i kundkommunerna
* Supportera chefer i hur de ska använda självservice HR/Lön på bästa sätt
* Administrera intyg
* Registrera anställningar
* Kundservice via telefon och ärende till medarbetare, chefer och administratörer
* Aktivt medverka i att utveckla och förbättra SOLTAK Löns kundservice
Vi arbetar i lönesystemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.
Lön kundgruppen arbetar intensivt med förbättringar av olika slag exempelvis kommer vi i höst att påbörja arbete med chatbot som ska kunna svara på de vanligaste lönefrågorna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot lön, alternativt flerårig erfarenhet av kvalificerad löneadministration som bedöms likvärdig.
Har du tidigare arbetat inom en kommunal verksamhet, är det meriterande. Vi ser helst att du har erfarenhet av löneadministration samt erfarenhet av personalsystemet Personec P.
Eftersom vi på SOLTAK arbetar med service till kund varje dag, är det meriterande om du har erfarenhet av support/kundservice där målet är att kunden ska få samma servicenivå och samma svar på sin fråga oavsett handläggare.
Hos oss behöver du trivas i ett socialt sammanhang och vara bra på att hantera flera arbetsuppgifter löpande och framförallt gilla att ge chefer och medarbetare hjälp via telefon.
ÖVRIGT
Hos oss har du möjlighet att arbeta delvis hemifrån. Vi har friskvårdstimma, pausgympa och flera andra förmåner vi gärna berättar mer om vid eventuell intervju.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så registrera din ansökan redan idag!
Provanställning kan komma att tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Martin Roos
TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren
VD Bengt Gustafsson
Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren