Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Rollen

Keller Grundläggning är på en spännande tillväxtresa och har på cirka 3 år växt från 30 till ungefär 100 anställda. Som Löneadministratör kommer du driva arbetet för att bygga och utveckla lönefunktionen samt arbeta nära HR-Generalisten kopplat till personaladministrativa uppgifter. Du kommer hantera cirka 100 löner som både är tjänstemän och arbetare och vara superuser i det nya HRM system. Vi erbjuder här en bred och varierande roll där du kommer att få fortsätta sätta strukturer och processer för din egen roll och hur vi ska arbeta effektivt framöver kopplat till löneadministration. Det du gör och åstadkommer kommer att synas och göra skillnad hos Keller. Du kommer även ha ett tätt samarbete med ekonomiavdelningen och du utgår från vårt kontor som ligger i Lindome i närheten av Ikea.

Rollen innefattar arbetsuppgifter såsom:

·      Förberedande lönearbete som kontroll av tidrapporter och underlag för lön

·      Ha löpande kontakt med extern lönebyrå

·      Hantera reseräkningar

·      Administration vid nyanställningar såsom hantering av anställningsavtal, beställning av IT produkter, nycklar och passerkort

·      Friskvårdsbidrag, reseräkningar och traktamenten

·      Övrig HR administration såsom arbetsgivarintyg

·      Administration kring utbildningar och certifikat

·      Stöd i Löne-frågor ifrån chefer och personal

·      Kontinuerlig kontakt med myndigheter kopplat till rapportering

·      Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal gällande ersättning och avtal

·      Administration kring projekt utomlands samt utländsk personal, ansökningar SINK/A-skatt, A1, NT1/NT2 samt HMS-kort

Om dig

Vid denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs i en roll där du får ta självständigt ansvar för att driva ditt arbete framåt samtidigt som du har helhetsförståelse för enhetens arbete och uppdrag. Detta är en bred och varierande roll och det är viktigt att du har en god administrativ förmåga och framförallt gillar det. Du är duktig på att självständigt strukturera upp och planera ditt vardagliga arbete och du har god förmåga att prioritera vad som är viktigast här och nu. Vidare har du ett prestigelöst förhållningsätt och är flexibel inför förändringar och omprioriteringar. Lön är ett komplext område, därför är det viktigt att du är duktigt på att förklara det svåra och göra det enkelt. Din goda kommunikativa förmåga är viktig för rollen.

Din bakgrund

Eftersom du kommer vara den som ansvarar för lönearbetet inom Keller Grundläggning ser vi att du har 2–3 års erfarenhet av liknande roll sedan tidigare. Vi tror också att du har en eftergymnasial utbildning mot lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Då våra anställda har olika nationaliteter är det viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du mycket bra kunskaper i Excel då detta kommer vara ditt vardagliga arbetsverktyg. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utländsk personal och den myndighetskontakt som krävs vid arbete i olika länder. Har du även arbetat mot kollektivavtalet bygg är det ett stort plus. Vårt framtida HRM system är Flex och har du arbetat i det är även det meriterande.

Om Keller Grundläggning

Som första entreprenör i Norden började Keller Grundläggning djupstabilisera i Sverige redan 1975, och har sedan dess blivit specialister på våra nordiska markförhållanden. Att leverera projekt i tid, till hög kvalitet, varje gång är det som bygger Kellers rykte och gör dem till den lokala entreprenören. Som ett av Kellers globala anslutna företag har de också den ekonomiska styrkan, kunskapen, kapaciteten och den globala räckvidden att hantera större och mer krävande projekt. 

Keller har genomgått en stor tillväxtresa senaste tre åren där de växt från 30 till 100 personer. Keller Grundläggnings kunder är bland annat Trafikverket och olika byggbolag.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Keller Grundläggning med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophia Francke på  sophia.francke@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 13 juni 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024