OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 116 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 210 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/verksamheter i kommunen. Inom kommunkontoret finns avdelningar med kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation och näringsliv.
Kommunkontorets HR-avdelning har 35 medarbetare och arbetar främst med kommunövergripande HR-strategiska utvecklingsfrågor, löneadministration, förhandling och samverkan med de fackliga organisationerna. Löneenheten söker nu en ny medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning och utbetalning av lön, avtalstolkning och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att ge stöd till chefer och genomföra utbildningsinsatser inom området.
KVALIFIKATIONER
Du har utbildning på lägst gymnasienivå med ekonomisk eller administrativ inriktning alternativt KY-utbildning eller motsvarande med löneadministrativ inriktning.
Vi vill att du har erfarenhet av arbete i löne- och HR-system, företrädesvis inom offentlig sektor och särskilt med system som innefattar en hög grad av självservice. Särskilt meriterande är om du har erfarenhet av de kollektivavtal som gäller inom skolområdet. Du har mycket goda datorkunskaper och tar dig lätt an nya system. Vi arbetar i lönesystemet eCompanion.
Inom löneenheten pågår ett utvecklingsarbete. Vi förutsätter därför att du är utvecklingsorienterad och medskapande samtidigt som du är medveten om vikten av gott bemötande och ett kundfokuserat förhållningssätt. Du är noggrann, flexibel och tar eget ansvar samtidigt som du gillar att ha många kontakter och samarbeta med andra. Vi värdesätter också din pedagogiska förmåga.
Tjänsten har tillträde snarast enligt överenskommelse.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bo Bergsten, enhetschef Resursenheten
046-35 53 43
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Helena Aghed, HR-utvecklingschef
046-35 53 08
Vinko Mikulic, HR-strateg
046-35 54 43
Jusek: Susanna Hansson
046-35 57 48
Vision: Cecilia Åkesson
046-35 70 39
SSR: Willy Karlsson
046-35 69 49
Christian Nyhlén, Mercuri Urval
040-669 75 76
Helen Ohlsson, förhandlings- och lönechef
046-35 53 50
Maria Olderius, bitr. lönechef
046-35 53 55