OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOLTAK AB
Samarbete för effektivare tjänster
SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn. För att samordna och effektivisera deras stödtjänster levererar SOLTAK tjänsterna ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och support.
Vi levererar professionella tjänster till våra kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
De ord vi vill förknippa med SOLTAK är passionerade, engagerade, ansvarstagande, nytänkande och professionella.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Älskar du att jobba med lön? Är du som vi en lönenörd?
Då har vi rollen för dig!!
Vi söker nu två nya löneadminstratörer, eftersom en av våra kollegor ska gå på föräldraledighet och vi även behöver fylla på med mer kompetens inom löneområdet.
Som löneadministratör hos oss arbetar du med den löneadministrativa processens olika delar tex kvalitetskontroller, registrering av samt rättningar och förändringar i anställningar. Du har kontakt med olika myndigheter samt telefonsupport för medarbetare, chefer och administratörer
Vi arbetar i lönesystemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor internt på SOLTAK, medarbetare/chefer i kundkommunerna samt externa aktörer och leverantörer.
Vi är ett relativt ungt bolag som dagligen arbetar för att hitta rätt former för vår utveckling.
Så för att trivas hos oss behöver du aktivt vilja medverkar i att utveckla och förbättra SOLTAK Löns tjänster. Detta gör vi genom samarbete kring automatisering av tjänster, utveckling av kommunikativa verktyg samt effektivisering av arbetssätt.
För oss är det viktigt att ditt uppdrag blir hållbart över tid. Uppdragen hos oss är därför sällan statiska. Vi justerar och förändrar tillsammans, utifrån din kompetens och intresse samt verksamhetens ramar och behov. Detta för att skapa goda förutsättningar för ditt arbete och SOLTAKs leverans till våra kunder.
På SOLTAK AB Affärsområde Lön blir du en av ca 35 medarbetare fördelat på två grupper.
Kundgruppen jobbar främst med kundservice genom att stötta våra chefer och medarbetare ute i kommunerna via telefon och ärenden. I vår service ingår att skapa, och genomföra utbildningar inom löneområdet. Gruppen arbetar även med att kvalitetssäkra anställningar.
Kvalitégruppen jobbar främst med kvalitetssäkring genom kontroller samt genomför rättningar av lön.
Båda grupperna arbetar med ärendehantering och support till våra kunder via telefon och ärenden. SOLTAKs medarbetare arbetar tillsammans med ständig utveckling för att hitta de former som genererar den högsta kvalitén och mest kostnadseffektiva servicen för våra kundkommuner.
SOLTAKs vision är att vi ska vara det självklara valet för administrativa tjänster för kommuner.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker en av dessa tjänster har erfarenhet av arbete med löneadministration. Vi ställer krav på en eftergymnasial utbildning inom området lön/personal/administration.
Om du tidigare arbetat i kommunal verksamhet med administrativa tjänster rörande personal är det ett plus!
För att trivas i något av dessa uppdrag behöver du ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Vi tror att du kan delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt.
Eftersom vi är ett bolag som arbetar med service i ständig förändring och förbättring behöver du kunna lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov samt vara mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.
Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
När det kommer till att kommunicera både internt och externt så tror vi att du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du kan självständigt planera och driva ditt arbete och visar vilja och intresse för din egen utveckling. Du har ett stort engagemang för lönefrågor och för att skapa goda relationer och lösningar för våra kunder.
Självklart för oss är att du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samt att du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.
Fundera på vilken av grupperna du passar bäst i, Kundgruppen eller Kvalitetsgruppen och besvara enkäten vid ansökan.
ÖVRIGT
På SOLTAK AB erbjuder vi dig flexibel arbetstid, del av din arbetstid har du möjlighet att arbeta på distans. Vi som arbetsgivare är mån om att medarbetare ska ha möjlighet till balans mellan privatliv och arbete.
Vi använder oss av pausgympa, friskvårdstimme och erbjuder friskvårdsbidrag.
Vi är placerade i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg.
I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester inför intervju två.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Martin Roos
TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren
VD Bengt Gustafsson
Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren