Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla koncernen Karlstads kommun?
Hos oss får du 7 000 arbetskamrater inom 600 olika yrken. Tillsammans arbetar vi för att uppnå visionen om att skapa tillväxt och en god livskvalitet med målet att bli 100 000 invånare.
Vi arbetar också aktivt för att ta till vara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.

Vård- och omsorgsförvaltningen stödjer och servar runt 4 000 äldre och personer med funktionsnedsättning boende i vår kommun. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemtjänst, korttidsvård, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.

Förvaltningsledningskontoret ansvarar för strategisk styrning och konsultativt stöd. Vi söker nu en löneadministratör till personalstabens löne- och avtalsenhet.
Enheten består av fem löneadministratörer som tillsammans administrerar ca 3000 löneutbetalningar varje månad.

ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med löneadministration i lönesystemet Heroma. Det innebär bland annat att registrera nya anställningar och avslut, att skriva tjänstgörings- och arbetsgivarintyg och att arkivera personalakter.

Arbetet innebär också att ge stöd till chefer och medarbetare i förekommande lönefrågor. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt. Viss information om regler och rutiner förekommer också, såväl skriftligt som muntligt inför grupp.

KVALIFIKATIONER
Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller ekonomisk inriktning. Du ska också ha läst en påbyggnadsutbildning till lönespecialist eller liknande eller ha några års yrkeserfarenhet av lönearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete inom offentlig sektor och personalsystemet Heroma.

För att trivas som löneadministratör behöver du tycka om att arbeta med att ge service till andra och ha många kontakter. Vidare behöver du vara noggrann, gilla att arbeta mot deadlines och vara bekväm i att arbeta självständigt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022