OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår kunds nya löneadministratör?
Älskar du lönehantering och tycker om ett högt tempo?
Då skulle du kunna vara vår nya kollega! I denna roll kommer du att ingå i ett positivt och sammansvetsat team med olika kompetenser och bakgrund som brinner för det vi gör. Vi har högt i tak och är måna om varandra.
Du kommer att rapportera till vår ekonomichef.
Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör sköter du hela löneprocessen från ax till limpa. Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantera löner för våra anställda
- Samla in material från chefer
- Kontrollera och säkerställa lönefiler
- Tolkning av kollektivavtal
- Hantera vårt ”egna” lönesystem
- Övriga ansvarsuppgifter som ligger på en ekonomiassistent
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom lön och minst 3-5 års dokumenterad erfarenhet av lönehantering
- Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska, (engelska är en bonus)
Som person ser vi att du har ett positivt förhållningssätt och trivs med att arbeta i team. Du är analytiskt lagd, är trygg vid att ta ansvar och leverera resultat.
Vidare är du en systemintresserad person som har lätt för att lära och vill utvecklas i din roll som löneadministratör.
Vår kund erbjuder dig
Alla våra medarbetare spelar en viktig roll hos vår kund och deras framgång. Vi vill därför skapa möjligheter för alla att växa och utvecklas genom att se till att alla får jobba med det man tycker mest om. Vi är väldigt stolta över att vi tillsammans skapat en välkomnande teamkänsla, kultur och gemenskap.
Bra villkor för rätt person!
Tillträde efter överenskommelse, men gärna så fort som möjligt.